پژوهش زیربنای فعالیت‌های تخصصی است
پژوهش زیربنای فعالیت‌های تخصصی است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پژوهش زیربنای تمامی فعالیت های تخصصی است و نباید به بوته فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی با وی، کار کارشناسی را کمتر از قضاوت ندانست و افزود: اگر به صورت عمیق به کار کارشناسی نگریسته شود متوجه می شویم این کار نیز نوعی قضاوت است که در آرای صادره رسمی دخالت مستقیم دارد.

وی اظهار کرد: وقتی قاضی یک پرونده بر اساس ضرورت به نظر یک کارشناس رجوع می کند، در واقع آن کارشناس نوعی قضاوت برای طرفین دعوی انجام داده است.

آل هاشم، کار کارشناس را هموار کردن مسیر قضاوت دانست و ادامه داد: بر این اساس کارشناسان باید در اظهار نظرهای خود همیشه و در هر شرایطی خدا را مدنظر داشته باشند و برای رضایت خاطر یک گروه یا یک شخص رای ندهند.

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش و کارشناسی در فعالیت های تخصصی، گفت: اگر در کشور ما و در حوزه های مختلف تحقیق و پژوهش انجام نشود، به موفقیت نخواهیم رسید.

آل هاشم اضافه کرد: به عنوان مثال در بازدیدهایی که از پارک علم و فناوری انجام داده ام، از دیدن جوانانی که با ابتکار و اختراع خود در شرایط تحریم، کشور را پیش می برند بسیار لذت بردم و باید قدردان این استعدادها و جوانان نخبه باشیم.

وی خطاب به نمایندگان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از این منظر که کار مرکز یک کار کارشناسی و پژوهشی است ، اقدامات شما بسیار باارزش است به شرط آنکه نتیجه گیری ها بر مبنای عدالت باشد.

امام جمعه تبریز درباره طرح پیشنهادی مرکز در خصوص حضور کارشناسان رسمی دادگستری در مساجد آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: در این خصوص نیاز به تعامل و گفت وگو با نهادهای ذیربط است و پس از آن می توان به اجرای طرح پرداخت که مفید خواهد بود.