پهنای باند ارتباطات مخابراتی در منطقه هشت عملیات انتقال گاز افزایش یافت
پهنای باند ارتباطات مخابراتی در منطقه هشت عملیات انتقال گاز افزایش یافت

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز از افزایش پهنای باند ارتباطات مخابراتی در منطقه در سال گذشته خبرداد و گفت: این اقدام در راستای بهبود ارتباط مخابراتی و ایجاد بستری امن و مطمئن در سیستم‌های شبکه انتقال گاز صورت گرفت.

فیروز خدائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس پهنای باند ایستگاه صادرات گاز بازرگان و تاسیسات تقویت فشار گاز مرگنلر از ۲ به هشت مگا بیت بر ثانیه و مراکز بهره برداری بوکان، میانه و تاسیسات تقویت فشار گاز زنجان نیز از ۲ به چهار مگابیت برثانیه افزایش یافت.

وی، نحوه برقراری شبکه ارتباطی بین ستاد منطقه و سایر مراکز را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی اعلام کرد و افزود: هدف از ارتقای پهنای باند در تاسیسات تقویت فشار و مراکز بهره برداری خطوط لوله گاز منطقه، ارائه افزایش کیفیت و سرعت سرویس های تحت شبکه و ارائه بهره وری کاری بهتر و بالاتر بوده است.

خدایی گفت: در جهت سهولت برقراری ارتباط مخابراتی، تعداد ۱۸ ایستگاه ثابت، ۱۷ ایستگاه تکرار کننده بی سیمی، ۲۹ ایستگاه مخابراتی بین راهی، ۳۵۹ خطوط شهری و ۱۲۸۹ خطوط داخلی، ۲۰ مرکز تلفن IP Ba در محدوده عملیاتی این منطقه ایجاد و برای نخستین بار شبکه ارتباطی گسترده VOIP، بین تمامی مراکز، ستاد منطقه هشت و همچنین ستاد تهران، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی به استفاده از سیستم‌های مکانیزه و نرم افزارهای مدیریتی در حوزه فناوری اطلاعات نیز اشاره و بیان کرد: در راستای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع سرورها، تمامی سرویس‌های ارائه شده بر بسترمجازی پیاده سازی شده است.

خدایی نشان کرد: تغییرات سخت افزاری و مکاتبات لازم جهت افزایش پهنای باند تاسیسات مرند، سراب، هشترود و ایستگاه اندازه گیری گاز جلفا برای سالجاری نیز در دستور کار قرار دارد.

رسالت منطقه هشت گاز کشور که در تبریز مستقر است، دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.

این منطقه از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می دهد.