پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی شهرداری منطقه ۳ تبریز هزینه می شود
پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی شهرداری منطقه ۳ تبریز هزینه می شود

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-شهردار منطقه ۳ تبریز در حاشیه تور رسانه ای در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال بودجه این شهرداری هفت هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال است که از این میزان پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی هزینه می شود.

«علی قاسمی عزیزآبادی»،افزود: امسال ۶۵ پروژه عمرانی در این منطقه اجرا می شود که تکمیل فاز ۲ پارک باغشمال و احیای عمارت کلاه فرنگی از مهمترین طرح های این منطقه بوده و برای اجرا این طرح یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه «خیابان جوان» در سطح این منطقه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال، یادآور شد: این خیابان اتوبان کسایی تبریز را به پارکینگ ورزشگاه یادگار امام وصل می کند و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این طرح تا ۱.۵ ماه آینده اجرا می شود.

قاسمی، احداث سالن ورزشی چندمنظوره بانوان با عنوان «بانوی شهر» در میدان تیر سابق ارتش، ادامه داد: تا پایان سال طراحی این طرح به اتمام می رسد و سال اینده عملیات احداث آن شروع می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی در زمان بارش برف در این شهر، گفت: شهرداری تبریز در سال های اخیر به حوزه محیط زیست و تامین سلامت شهروندان اهمیت و توجه ویژه ای قایل شده است و این طرح نیز در همین راستا اجرا می شود.

«علی قاسمی عزیزآبادی»، با تاکید بر اینکه شهرداری در این زمینه با مراکز علمی و دانشگاهی سطح شهر همکاری کرده است، افزود: شهرداری تبریز با شناسایی مشکل زیست محیطی سطح شهر و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی، به شکل تخصصی برای رفع این مشکل گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه عارضه های نمک پاشی بعد از سال ها خود را نشان می داد، اظهار کرد: نمک پاشی آثار مخربی بر محیط زیست شهر به جا می گذاشت و آب های زیرزمینی و خاک را در معرض خطر قرار می داد.

شهردار منطقه سه تبریز با بیان اینکه مجوز محلول پاشی از محیط زیست اخذ شده است، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی موجب کاهش ۶۰ درصدی هزینه های شهرداری شده است.

قاسمی، ادامه داد: ذخیره محلول شهرداری منطقه در عملیات زمستانی در سال گذشته ۱۵۰ هزار لیتر بود که امسال این میزان به ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این محلول در زمان بارش برف، با استفاده از ۱۶ دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری و هشت دستگاه تانکر ۲ هزار لیتری نیسان برای ارایه خدمات و جلوگیری از لغزندگی خیابان ها، معابر و کوچه های فرعی این منطقه استفاده می شود.

قاسمی، افزود: علاوه بر دستگاه های محلول پاش، ۶ دستگاه برف روب و سه دستگاه گریدر برای بارش های سنگین برف آماده انجام عملیات زمستانی در این منطقه است.

وی از شهروندان خواست، در زمان بارش برف از پارک خودروها در حاشیه خیابان ها خوددداری کنند تا ماموران خدمات شهری بهتر بتوانند خدمت رسانی کنند.

در این تور رسانه ای خبرنگاران از ماشین آلات شهرداری و بخش محلول ساز شهرداری منطقه ۳ تبریز بازدید کرده و در جریان آمادگی این شهرداری برای انجام عملیات زمستانی قرار گرفتند.