پنج درصد ماهی زینتی کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود
پنج درصد ماهی زینتی کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۱۳ میلیون قطعه ماهی پنج درصد ماهی زینتی کشور را تولید می‌کند و رتبه هفتم تولید این محصولات آبزی را در اختیار دارد.

قاسم جعفروند روز چهارشنبه در گفت وگویی با اشاره به اینکه بخش گوگان آذرشهر قطب پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی است، افزود: ۱۰۰ واحد پرورش ماهی زینتی در استان فعالیت می کنند که سالانه  ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار قطعه ماهی در این واحدها تولید می شود.

وی با اشاره به تولید ۲۰ نوع ماهی زینتی در استان خاطرنشان کرد: ماهی دیسکس از جمله گران ترین ماهی هم در این استان به صورت مصنوعی تکثیر و تولید می شود و امیدواریم به سمت توسعه و صادرات این صنعت برویم.

جعفروند تکثیر و تولید ماهیان زینتی را صنعتی کم هزینه، پرسود و زودبازده اعلام کرد و گفت: تولیدات ماهی استان به بیشتر استان های کشور ارسال و همچنین به کشورهای ترکیه و عراق صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز با بیان اینکه هفت واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی مجوزدار در این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: سالانه حدود چهار میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه ماهی در آنها تولید می شود و فروش این ماهیان زینتی ۴۳ میلیارد تومان برای شهرستان گردش مالی به همراه دارد.

حسن علیوند از اشتغالزایی ۱۲۰ نفری واحدهای پرورش ماهی در آذرشهر خبر داد و گفت: تولیدکنندگان ماهیان زینتی بخش گوگان دارای مزارع و استخرهای باز و سرپوشیده بزرگ هستند و در این میان ایجاد نمایشگاه‌های دائمی ماهیان زینتی، باعث رونق گردشگری و اقتصادی شهرستان آذرشهر خواهد شد.