پرچمداری ورزشکار آذربایجان شرقی در المپیک جوانان کره جنوبی
پرچمداری ورزشکار آذربایجان شرقی در المپیک جوانان کره جنوبی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- پرستو آبسالان نماینده آذربایجان شرقی در مسابقات المپیک زمستانی جوانان کره جنوبی به عنوان پرچمدار ایران در رژه مراسم افتتاحیه حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی جوانان (YOG) که در گانگوون کره جنوبی برگزار می‌شود، رویدادی منحصر به فرد و هیجان انگیز برای ورزشکاران جوان (۱۵ تا ۱۸ سال) از سراسر جهان است. در این دوره از رقابت‌ها که ۱۸۰۲ ورزشکار از ۷۸ کمیته ملی المپیک (NOC) شرکت کرده اند، مسابقات در ۱۵ رشته پیگیری می‌شود و ۸۱ مدال توزیع خواهد شد.

کاروان اسکی ایران نیز با پنج ورزشکار در این دوره از بازی‌ ها حضور دارد که امیر محمد ابوالحسن زاده، پرستو آبسالان و ملیکا میرزایی از استان آذربایجان شرقی در رشته اسکی صحرا نوردی نمایندگان استان در این دوره از بازی‌ها هستند.

پرستو آبسالان از استان آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی جوانان بود.

شعار این دوره از بازی ها «با هم رشد کنید، برای همیشه بدرخشید» است و بازی ها در استان گانگوون (پیونگ چانگ، گانگ نئونگ، جئونگ سونگ و هونگ سونگ) برگزار می شود.