پرداخت چهار هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال برای جبران افزایش هزینه ها به نانوایان آذربایجان شرقی
پرداخت چهار هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال برای جبران افزایش هزینه ها به نانوایان آذربایجان شرقی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: از اردیبهشت ۱۴۰۱ و از زمان آغاز طرح هوشمندسازی کارت خوان های نانوایان تا پایان تیر امسال، چهار هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال کمک هزینه بابت جبران افزایش هزینه‌ها و دستمزد نانوایان استان توسط دولت به آنان‌ پرداخت شده است.

واقف بهروزی روز پنجشنبه در نشست گرامیداشت هفته دولت، در خصوص تصمیم دولت در خصوص ملاحظات معیشتی مردم و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اظهار کرد: چون افزایش قیمت در حوزه نان نداشتیم بر همین اساس در سالی که گذشت ثبات قیمتی در حوزه نان حاکم بوده و مردم هیچ‌گونه تغییری در سبد مصرفی خود از این بابت نداشتند.

وی همچنین گفت: بر این اساس یارانه نان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته و به عنوان کمک هزینه برای جبران افزایش اجاره و دستمزد نانوایان و کاهش آسیب‌های اقتصادی آنان در نظر گرفته شده و به حساب نانوایان واریز می‌شود.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس اقدامات صورت‌ گرفته از ابتدای آغاز طرح در اردیبهشت ۱۴۰۱ تا پایان تیر ۱۴۰۲، از ۶هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی دارای سهمیه آرد موجود در سطح استان، تعداد ۶هزار و ۲۵۱ نانوایی به دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند مجهز شده‌اند.

بهروزی ادامه داد: از این تعداد، ۶هزار و ۹۲۷ پایانه بی‌سیم و چهار هزار و ۳۳۰ پایانه سیمی در نانوایی‌های سطح آذربایجان شرقی نصب شده است.