پذیرش ۳۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
پذیرش ۳۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۹ هزار بیمار کرونایی در این مرکز پذیرش شده و تحت مراقبت‌های درمانی تشخیصی قرار گرفته اند.

مجتبی محمدزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با شیوع ویروس کرونا این مرکز به عنوان سانتر اصلی مراقبت از بیماران کرونایی ارایه خدمت کرده و در اوج بحران کرونا به سایر بیماران و مراجعان نیز ارایه خدمت کرده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل کادر مجرب این مرکز در ارایه خدمات درمانی تشخیصی به مراجعان اظهار داشت: در ۲ سال اخیر در مجموع بیش از ۱۴ هزار نفر از مراجعان کرونایی در این مرکز بستری و تحت درمان قرار گرفته و بقیه به صورت سرپایی مداوا شده اند.

رییس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز با تاکید بر اینکه انجام تست های پی سی آر این مرکز تداوم دارد، گفت: در این مدت بیش از ۳۹ هزار تست پی سی آر از مراجعان گرفته شده که انجام این تست ها صرفا برای بیماران بستری در بخش ها اجرا می شود.

محمدزاده، ادامه داد: در طول این مدت بیش از ۹۳ هزار تخت روز این مرکز توسط بیماران اشغال شده که این تعداد تنها اختصاص به بیماران کرونایی است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم یادآوری کرد: امید است مردم با رعایت کامل این پروتکل ها و تزریق واکسن دوز سوم کادر درمان را در گذر از این بیماری یاری کنند.

مجموع بیماران کرونایی شناسایی شده در آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۲۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که از این تعداد هفت هزار و ۱۲۹ نفر جان باخته اند.

اکنون ۱۰ شهرستان استان شامل مراغه، شبستر، مرند، عجب شیر، سراب، هریس، جلفا، بناب، میانه و اهر در وضعیت قرمز کرونایی و پنج شهرستان تبریز، آذرشهر، اسکو، ملکان و هوراند در وضعیت نارنجی کرونایی هستند، ضمن اینکه ۶ شهرستان باقی مانده در وضعیت زرد قرار دارند.