وجود ۵۰ هزار خودرو با پلاک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور
وجود ۵۰ هزار خودرو با پلاک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با قانونی شدن واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال وزارت صنعت نمی‌تواند بهانه‌ای برای نابسامانی بازار خودرو داشته باشد.

الهویردی دهقانی درباره مصوبه مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از پنج سال، اظهار کرد: این مصوبه اهرمی در اختیار دولت قرار می‌دهد که می‌تواند برای تنظیم بازار، تامین تقاضا، افزایش عرضه، منطقی کردن قیمت خودرو و رقابتی کردن بازار از ظرفیت خودروهای کارکرده استفاده کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم دولت با توجه به مجوزی که مجلس در اختیارش قرار داده، بستر ساماندهی بازار خودرو را فراهم کند و از خسارت و آسیب بیشتر به مردم جلوگیری کند و اجازه ندهد که خودروهای غیراستاندارد با قیمت‌های گران به مردم فروخته شود.

وی اضافه کرد: با قانونی شدن این موضوع وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند بهانه‌ای برای نابسامانی عرضه و تقاضا و تنظیم بازار داشته باشد با این مصوبه می‌توان علاوه بر منطقی کردن قیمت خودرو در بازار، خودروسازان را ناچار به رقابت با خودروهای خارجی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره مجوز مجلس به وزارت صمت برای ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بودجه ۱۴۰۲، ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۵۰ هزار خودرو در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد که اگر این خودروها پلاک ملی شوند، عرضه به بازار بیشتر می‌شود بنابراین بازار نیز تا حدودی ساماندهی خواهد شد.