واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های ۳ فرزند و بیشتر در آذربایجان شرقی
واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های ۳ فرزند و بیشتر در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته وحدت و میلاد مبارک پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ۱۰۰۰ خانوار سه فرزندی و بیشتر با حضور مقامات کشوری و استانی واگذار شد.

گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، امیر بخشی زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح این خبر گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا شد که مهم‌ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی در این طرح، تخصیص زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر متقاضی دریافت زمین رایگان بایستی ابتدا در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کرده و سپس مراحل اداری آن را از سازمان نظام مهندسی ساختمان و سپس اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری کنند.

 

وی با بیان این‌که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ابعاد حمایتی متعددی برخوردار است، اضافه کرد: واگذاری زمین رایگان تنها بخشی از این قانون محسوب می‌شود.

 

بخشی زاده اعلام کرد: در بحث جوانی جمعیت و خانوارهای دارای سه فرزند، بیش از این تعداد ۱۵۰ قطعه زمین تحویل خانواده‌های دارای سه فرزند استان شده که در این خصوص آذربایجان شرقی رتبه ششم کشوری را کسب کرده است.