هیچ کارگری از موتوژن اخراج نشده است
هیچ کارگری از موتوژن اخراج نشده است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اخراج ۷۰۰ کارگر کارخانه موتوژن تبریز در فضای مجازی، اعلام کرد هیچ کارگری از این واحد صنعتی اخراج نشده است.

صابر پرنیان روز شنبه با انتشار پیام صوتی در صفحه‌ شخصی خود در فضای مجازی، در تشریح این موضوع گفت: به محض انتشار خبر اخراج ۷۰۰ کارگر عزیز و زحمتکش شرکت موتوژن در رسانه‌ها، بلافاصله موضوع را از طریق مراجع ذی ربط و متولیان امر پیگیری کردیم.

وی افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام گرفته، هیچ کارگری از این شرکت اخراج نشده و موضوع انتشار یافته یک سوءبرداشت بوده است.

وی ادامه داد: مدت قرارداد این کارگران تا بهمن ماه بوده که طبق سنوات گذشته، مدت این قرارداد تمدید می‌شود؛ بر این اساس، پیمانکار طرف قرارداد شرکت، در نامه‌ای به کارگران اعلام می‌کند که کارگران به شرکت مراجعه کنند اما این نامه در نظر برخی اعلام اخراجی کارگران عنوان شده است.

پرنیان خاطرنشان کرد: کارگران شرکت موتوژن نه تنها اخراج نشده‌اند، بلکه مسائل صنفی، معیشتی و سایر درخواست‌هایشان در روزهای گذشته توسط متولیان امر با قدرت پیگیری شده است.

وی ادامه داد: خود کارگران عزیز نیز به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند خدشه‌ای به تولید این واحد پرافتخار صنعتی کشور وارد شود. امروز اگر محصولات شرکت موتوژن، زبانزد ایران و کشورهای اطراف است، مرهون زحمات کارگران عزیز و متخصصان امر است.

وی با بیان این‌که قطعا روز به روز کیفیت و تنوع محصولات این واحد صنعتی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با همبستگی، یکدلی و همدلی نیروهای کار ( کارگر و متخصص) این مجموعه صنعتی روز به روز می‌درخشد و ما نیز با دقت و جدیت در کنار تولید و کارگران هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تقدیر از رسانه‌های استان در ایجاد حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی، گفت: با همبستگی یکدیگر، مفهوم شعار سال را در تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها محقق خواهیم کرد و به عنوان استانی پیشرو در حوزه اقتصاد و صنعت در کشور و منطقه خواهیم درخشید.

روز گذشته خبری در فضای مجازی آذربایجان شرقی منتشر شد که بر اساس آن، بخاطر اعتراضات تعدادی از کارگران شرکت موتوژن تبریز، حدود ۷۰۰ کارگر این شرکت اخراج شده و اجازه حضور در شرکت را ندارند.

شرکت موتـــــــوژن که در منطقه صنعتی غرب تبریز واقع شده است به عنوان بزرگترین تولیدکننده الکتروموتورهای صنعتی در ایـران به شمار می رود که تا ۱۵ سال قبل بیش از یکهزار نفر در آن مشغول به کار بودند.

موتوژن، به عنوان یک شرکت پیشتاز در زمینه تولید موتورهای الکتریکی و الکتروموتورهای AC تکفاز و سه فاز فعالیت دارد.