هیات های اندیشه ورز نقش ویژه ای در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند
هیات های اندیشه ورز نقش ویژه ای در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی گفت: هیات های اندیشه ورز به عنوان گروه های مرجع نقش ویژه ای در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند.

حسن حقیقیان روز سه شنبه در نشست هیات های اندیشه ورز آذربایجان شرقی افزود: هر یک از اعضای این هیات ها به عنوان گروه های نخبگانی، محل مراجعه و اعتماد افکار عمومی هستند.
وی اضافه کرد: بر این اساس ورود جدی این ساختار در حوزه جهاد تبیین با رویکرد تشریح دستاوردهای نظام برای مردم، می تواند زمینه ساز حضور پرشور رای دهندگان در پای صندوق های رای باشد.

حقیقیان به قانون جدید انتخابات که در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ جهت اجرا ابلاغ شده است اشاره کرد و افزود: شاکله اصلی قانون انتخابات دستخوش تغییراتی شده که این تغییرات بر اساس سیاست های کلی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری انجام شده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی به برخی از تغییرات قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: افزایش زمان رسیدگی به صلاحیت ثبت نام کنندگان، شفاف کردن مسائل مالی نامزدها و امکان استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات آنها از مهمترین تغییرات قانون انتخابات است.

حقیقیان به تعداد شعبات رای گیری در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سطح آذربایجان شرقی سه هزار و ۲۳۰ شعبه رای اقدام به برگزاری انتخابات خواهند کرد، ضمن اینکه یک شعبه ویژه برای اقلیت های دینی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آمار واجدین شرایط رای دادن در استان سه میلیون و سه هزار و ۲ نفر است که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رای اولی هستند و برای نخستین بار پای صندوق های رای خواهند رفت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند ماه سالجاری برگزار می شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.