هنرمند تبریزی مقام اول جشنواره جایزه ملی فیروزه را کسب کرد
هنرمند تبریزی مقام اول جشنواره جایزه ملی فیروزه را کسب کرد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- « مریم حسن زاده»، هنرمند تبریزی، مقام اول بخش عروسک هفتمین دوره جشنواره جایزه ملی فیروزه را به خود اختصاص داد.

این جایزه با هدف ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی و تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور در ۳۲ استان کشور از آبان تا پایان بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در چهار بخش اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

در بخش اسباب‌بازی از بین ۳۰۳ اثر ارسال شده ۸۵ اثر، در بخش عروسک از بین یک هزار و ۱۴۸ اثر ارسال شده ۳۰۰ اثر، در بخش نوشت افزار ایرانی اسلامی از بین ۵۳۶ اثر ارسال شده ۱۳۴ اثر و در بخش هدایای فرهنگی از بین پنج هزار و ۸۱۷ اثر ارسال شده به این جشنواره یک هزار و ۴۵۴ اثر به مرحله‌ داوری رسید.

در هر بخش به نفر اول ۳۰ میلیون تومان، نفر دوم ۲۰ میلیون تومان و نفر سوم ۱۵ میلیون تومان و به شرکت‌کننده‌ شایسته‌ تقدیر هفت میلیون تومان جایزه اهدا شد.

علاوه بر جایزه‌ نقدی، به همه‌ برگزیدگان لوح و تندیس جایزه اهدا شد و برگزیدگان به دبیرخانه شرکت‌های خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی می شوند.

اختتامیه‌ هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.