نگاه مومنانه و خدمتگزاری بدون حد و مرز در جمعیت هلال احمر
نگاه مومنانه و خدمتگزاری بدون حد و مرز در جمعیت هلال احمر

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: تفاوت جمعیت هلال احمر با دیگر جمعیت‌ها و صلیب سرخ‌ها، نگاه و تفکر مومنانه خدمتگزاری به مردم بدون هیچ حد و مرزی است.

حمید منجم شامگاه یکشنبه، در آئین تجلیل از خیران و امدادگران زلزله خوی و ترکیه که در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که لباس هلال احمر را برتن می‌کنند، از سوی خداوند متعال انتخاب شده و توفیق خدمت به مردم به آن‌ها عطا می‌شود.

وی افزود: کمتر خصلتی در قرآن کریم خطاب به مسلمانان اشاره شده است که یکی از این خصلت‌ها، کمک به هم نوع و مؤمنان دیگر است. کسانی که این لباس را می‌پوشند، برای خدا کار می‌کنند و هیچگاه خسته نمی‌شوند.

وی ادامه داد: پوشیدن این لباس یعنی شوق خدمت تا شهادت، عدم توجه به جناح بندی‌ها و مرزبندی‌های رایج تمام کشورها، سرباز خدا بودن، فرشته نجات بودن، شاد کردن مردم و بدون هیچ دلیل و چشم داشتی فقط به خاطر اجر معنوی کار و شادی دل مردم کار شبانه روزی است.

منجم تاکید کرد: جمعیت هلال احمر یک سازمان، ارگان و یا مجموعه اداری نیست بلکه از خود جمعیت بوده و حضور، مشارکت و فعالیت مردم به فعالیت این جمعیت رنگ و بو می‌دهد.