نوآوری ویژگی کارخانه تراکتورسازی ایران است
نوآوری ویژگی کارخانه تراکتورسازی ایران است

تبریز - پایگاه خبری بامداد فردا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نوآوری را از مولفه های مجموعه تراکتورسازی ایران اعلام کرد و گفت: بدون نوآوری هیچ صنعتی نمی تواند سرپا بماند.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، محمد مهدی طهرانچی در مراسم رونمایی از سه پروژه جدید مجموعه صنعتی تراکتورسازی ایران ، این محصولات جدید را حاصل نوآوری در این مجموعه دانست و افزود: هم اکنون تراکتور به عنوان یک نماد ملی در ایران می درخشد.

وی عنوان کرد: ورود نام کارخانه تراکتور در قالب تیم فوتبال نشان از ورود این صنعت به متن اجتماع است و اگر نبض تراکتور خوب بزند، نبض این مجموعه نیز خوب خواهد زد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در زمان کنونی سه مولفه فرهنگ، علم و فناوری رکن اساسی فعالیت های این دانشگاه است، گفت: جامعه و صنعت نیز دارای سه مولفه نوآوری، اقتصادی و اجتماعی است و باید بین این رکن ها ارتباط برقرار باشد.

طهرانچی، ادامه داد: کشوری که نماد صنعتی داشته باشد دارای یک نماد اقتصادی، صنعتی و فناوری است.

وی یادآور شد: هم اکنون در مجموعه صنعتی تراکتورسازی انسجام اجتماعی و همبستگی وجود دارد و اگر این مولفه شکل نگیرد سایر مولفه ها نیز شکل نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نوآوری رکن بودن و ماندن است، گفت: سازمان ها و صنایعی که نوآوری را درک نکنند و به محصولات و شیوه تولید سنتی اتکا کنند، نمی توانند سرپا بمانند.

طهرانچی با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال ایجاد تحولات نوآورانه و بسترسازی در دنیای دانش بنیان است، افزود: باید نماد صنعت پیمان دوستی و مودت باشد و امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و صنعت در همین راستا باید انجام شود.

وی اظهار کرد: با برقراری پیمان برادری بین صنعت و دانشگاه، دغدغه هر ۲ مجموعه یکی شده است و برای آن تلاش می‌کنند.

طهرانچی، با اشاره به سرآمدی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات رباتیک، ادامه داد: آنچه در این مسابقات کسب شده در نماد صنعت ایران پیاده شده و این پروژه ها نمونه ای از این موضوع هستند.