نماینده مجلس: اعتماد به آمریکا هیچ ثمری ندارد
نماینده مجلس: اعتماد به آمریکا هیچ ثمری ندارد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- عضو هیات رییسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که در داخل کشور به فکر ارتباط با غرب هستند، باید بدانند که این کار هیچ ثمری در برنخواهد داشت.

روح‌الله متفکر آزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به تجربه دولت دکتر مصدق در اعتماد به غرب که منجر به کودتای ۲۸ مرداد شد، اشاره کرد و گفت: کودتای ۲۸ مرداد کودتایی بود که توسط آمریکایی‌هایی که به ظاهر با آقای مصدق و دولت آن همراهی می‌کردند صورت پذیرفت و باید گفت که آمریکایی‌ها برای افراد و منافع ملت‌ها ارزشی قائل نیستند و ملت ما هم همیشه از آمریکا ضربه خورده است.

وی افزود: اقدامات خصمانه آمریکا در حوزه اقتصادی، دارویی و حقوق بشر علیه کشورمان وسعت زیادی داشته و اخیرا هم در برجام آن را مشاهده کردیم که این مسائل نشان می‌دهد آمریکا از اساس با کشورمان مخالفت جدی دارد و محصول همه این‌ها بی‌اعتمادی به آمریکا است.

وی تاکید کرد: تجربه تلخ دولت مصدق و بازرگان در اعتماد به آمریکا و قضیه برجام، نشان داده که باید از این تجربه‌ها درس گرفت تا دوباره تجربه تلخی رقم نخورد.

عضو هئیت رئیسه مجلس تصریح کرد: آنهایی که واداده به غرب هستند و فکر می‌کنند دوران غربگرایی پایان تاریخ است، در حقیقت دچار یک اشتباه محاسباتی شده‌اند.

وی اضافه کرد: اکنون مشاهده می‌شود که غرب در حوزه حکمرانی قفل شده و غرب نمی تواند آمال و آرزوها باشد و اعتماد به آن محصولی جز شکست در بر نخواهد داشت.