نقش کلیدی روابط عمومی ها در اعتمادسازی و امیدآفرینی
نقش کلیدی روابط عمومی ها در اعتمادسازی و امیدآفرینی

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی بر نقش کلیدی روابط عمومی دستگاه های اجرایی در اعتمادسازی و امیدآفرینی بین آحاد جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، مسعود کردستانی در جلسه اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان که به میزبانی بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: روابط عمومی پل ارتباطی بین سازمان و افکار عمومی است که علاوه بر انعکاس عملکردها و تبیین اهداف سازمانی مسئولیت خطیر انتقال پیام از سازمان به مخاطبان و بالعکس را عهده دار هستند.

وی با اشاره به ویژگی های یک روابط عمومی موفق تصریح کرد: توان بالای کارشناسان روابط عمومی در امر سمعی و بصری این قابلیت را در آنان ایجاد کرده است که صدای جامعه را به خوبی پایش و برنامه ریزی کنند تا ضمن اعتمادسازی در جامعه ؛ زمینه امیدآفرینی بیش از پیش را نیز فراهم کنند.

کردستانی با بیان اینکه انتقال صحیح و صادقانه پیام مهارتی مضاعف می طلبد تصریح کرد: اگر عملکردها به خوبی به جامعه منتقل نشوند قطعا فضای امید کمرنگ تر خواهد شد در حالی که انتقال صحیح و ماهرانه پیام ها به مردم بستر امیدآفرینی را تقویت می کند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی ادامه داد: بیان آمارهای صحیح به ویژه آمارهایی که ایجاد انگیزه را بین جوانان تقویت کند یک امر حیاتی است به عنوان مثال ماه هاست که نرخ بیکاری در کشور و استان رو به کاهش است و این خود امری ارزشمند و مغتنم است.

کردستانی شغل روابط عمومی را یک مهارت پراسترس خواند و ادامه داد: امروز در عرصه اطلاع رسانی جهانی عمر هر خبر فقط هفت ثانیه است و این موضوع کار شما را به عنوان یک منبع خبر موثق دوچندان سخت می کند چرا که رقابت برای انتقال پیام در عرصه جهانی یا ملی دیگر به این راحتی ها نیست.

وی تاکید کرد: روابط عمومی ها هم برای رقابت در عرصه اطلاع رسانی باید خود را مجهز به علم روز و متد جهانی کنند چرا که این امر لازمه ارایه تصویری درست ، دقیق و شفاف از سازمان به جامعه است.

کردستانی به ظهور فضای مجازی و انواع شبکه های اجتماعی در عصر حاضر اشاره کرد و افزود: به نظر بنده فضای مجازی در عصر حاضر دیگر مجازی نیست؛ بلکه جوانان ما امروز بیش از آنکه در فضای عادی باشند در آن فضا سیر می کنند حتی بازگشت شان به فضای واقعی با تعلل نیز زمان مواجه است؛ در چنین شرایطی مجبور به تجهیز شدن به علم روز و اتخاذ رویه های جدید هستیم.

وی در ادامه به ظرفیت های بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون اشاره کرد و اذعان داشت: بانک توسعه تعاون با رویکرد توسعه ای تلاش دارد سهم خود در توسعه استان را ایفا کند و در این امر به حمایت و کمک های همه دستگاه ها نیاز داریم.

در ادامه این نشست محمد عزیزی راد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و مدیر کل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز به بیان گزارشی از فعالیت های این شورا و روند انتخاب شدن اعضای هیئت رئیسه اشاره کرد و از میزبانی بانک توسعه تعاون استان در برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تقدیر کرد.