نخستین ورزشگاه ایران به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد
نخستین ورزشگاه ایران به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد

تبریز- بامدادفردا- ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز به عنوان نخستین استادیوم ورزشی کشور به نام شهید سرافراز جبهه مقاومت، «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» نامگذاری شد.

این اقدام ارزشمند و انقلابی به دستور محمدرضا زنوزی مطلق مالک باشگاه ماشین سازی صورت گرفت و از این پس نام استادیوم بنیان دیزل به «استادیوم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی»   تغییر یافت.

قدردانی از رشادت ها و دلاوری‌های سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مدافع حرم از اهداف اصلی این نامگذاری عنوان شده است.

استادیوم اختصاصی باشگاه فرهنگی و ورزشی ماشین سازی تبریز یکی از استادیوم های مدرن و دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آذربایجان و ایران است که اواخر سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۵ هکتار در منطقه غرب تبریز و جاده صنعت و خیابان دیزل آباد و در محوطه کارحانه بنیان دیزیل کلنگ زنی شد که فاز اول این مجموعه با گنجایش ۲۰۰۰ صندلی ویژه تماشاگران، زمین چمن جهت برگزاری مسابقات، رختکن و اتاق داوران و پزشکان به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی از سال ۱۳۹۰ فاز دوم استادیوم اختصاصی ماشین سازی مطابق با استانداردهای بین المللی آغاز شد و  با بهینه سازی زمین چمن، سیستم زه کشی و آبیاری اتوماتیک توسط متخصصان بومی استان در این استادیوم به اجرا در آمد.

در این مجموعه علاوه بر زمین چمن شماره یک که مخصوص برگزاری مسابقات رسمی است، زمین چمن شماره ۲ جهت تمرینات شامل دو رختکن به ابعاد هر کدام ۷۵ متر مربع، سرویس های بهداشتی و آبخوری با فنس کشی مدرن و خزانه چمن به بهره برداری رسید.

گنجایش کنونی جایگاه ویژه تماشاگران استادیوم اختصاصی ماشین سازی ۱۲ هزار  نفر است.

اولین بازی در استادیوم شهید قاسم سلیمانی ۵ بهمن ماه بین دو تیم ماشین سازی و سپاهان برگزار می شود.