معاون وزیر کار: ۶۰۰ آموزش مهارتی به آموزشگاه های آزاد واگذار می‌شود
معاون وزیر کار: ۶۰۰ آموزش مهارتی به آموزشگاه های آزاد واگذار می‌شود

تبریز- بامدادفردا-معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از واگذاری ۶۰۰ آموزش مهارتی به آموزشگاه ها و کاستن از تصدی فنی و حرفه ای ها خبر داد و گفت: سال آینده بهار آموزشگاه های آزاد است.

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بر بکارگیری استادکاران ماهر و تکریم افراد دانا و افضل در این مجموعه تاکید کرد و افزود: مهارت و کار باید در جامعه تقدس یابد.

وی با بیان اینکه آینده از آن مهارت است و باید ذهنیت فرزندان مان را به این مساله سوق دهیم، خاطرنشان کرد: برای ارتقای مهارت باید همه ظرفیت های اداری و حاکمیتی پای کار بیاید.

هاشمی با تاکید بر بکارگیری خرد جمعی و استفاده از نیروی کار ماهر در مراکز فنی و حرفه‌ای، گفت: باید زمینه ارتقای مهارت در جامعه فراهم شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور بای بیان اینکه نه مردم و نه حاکمیت نسبت به مهارت آموزی نقش اساسی خود را ایفا نکرده اند، افزود: باید از ظرفیت ملی شورای عالی مهارت برای مهارت افزایی در کشور استفاده کنیم.

وی ارتقای مهارت در جامعه را نیازمند کار عظیم فرهنگی دانست و گفت: بذر مهارت آموزی از خانه شروع شده و به جامعه می رسد.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید فرد ماهر و خلاق در جامعه ارج و قرب داشته باشد، افزود: با ارتقای مهارت ها و ارج نهادن به نیروی کار ماهر، باید نگاه مردم به سازمان فنی و حرفه ای را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه خطه آذربایجان مهد صنعت و کارآفرینی و نوزایی است، اظهار کرد: کفش تبریز با توجه به قدمت آن ظرفیت برند جهانی شدن را دارد در حالی که ما هنوز در طراحی و مدل کفش در استان موفق نیستیم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور بر ایجاد دپارتمان ملی کفش در تبریز تاکید کرد و گفت: تمام مربیان و استادکاران ماهر در هر بخش و صنعتی باید شناسایی شده و در مراکز فنی و حرفه ای به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما راهبری مهارت است، افزود: آموزشگاه های آزاد باید کانون مهارت بوده و به دنبال استادکاران ماهر بروند تا با ارزش زایی و ارتقا مهارت انتخاب را به افراد بدهیم.

معاون وزیر و  رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با هدف حضور در شورای مهارت آذربایجان شرقی،  افتتاح پروژه های استانی، انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی، بازدید از صنایع،  مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، امروز به تبریز سفر کرد.