مصرف گاز طبیعی در آذربایجان شرقی  ۳۷۳ میلیون مترمکعب افزایش یافت
مصرف گاز طبیعی در آذربایجان شرقی  ۳۷۳ میلیون مترمکعب افزایش یافت

تبریز- پایگاهخ بری بامدادفردا- مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: مصرف گاز طبیعی در این استان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود ۳۷۳ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

نادر کمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۴۱۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که به ترتیب بیشترین مصرف گاز به بخش های نیروگاهی، صنعتی و خانگی اختصاص داشته است.

نادر کمالی اظهار داشت: امسال ۱۸ هزار و ۲۲۷ مشترک جدید در این استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند و مجموع مشترکان استان به رقم یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۴۳۳ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از مشترکان گاز طبیعی جذب شده در سال جاری ۱۱ هزار و ۹۸۷ مشترک شهری و ۶ هزار و ۲۴۰ مشترک روستایی می باشد، ادامه داد: تمامی تعهدات گازرسانی این شرکت با برنامه ریزی های مدون در حال تحقق می باشد.

کمالی با اشاره به سیاست ها و عزم دولت برای خدمات رسانی به مناطق محروم ، اظهار داشت: حتی دورترین و صعب العبورترین نقاط صفر مرزی استان نیز گازرسانی شده است.

وی همچنین گفت: امسال ۴۶ هزار و ۶۳۰ متر مکعب بر ساعت قرارداد گازرسانی با بخش های صنعتی استان منعقد شده و ۶۵ واحد صنعتی نیز از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: پس از اتمام گازرسانی در استان، حفظ و نگهداری تأسیسات و مقاوم سازی و بازسازی شبکه های گاز در صدر تعهدات گازرسانی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مصارف گاز استان در نیمه دوم سال بیش از پیش افزایش می یابد و امسال نیز با لحاظ اشتراک پذیری جدید و مصارف نیروگاهی، تأمین جریان گاز پایدار بخش خانگی در اولویت قرار خواهد داشت.

کمالی با اشاره به اطلاع رسانی های لازم به بخش های صنعتی به منظور تأمین سوخت دوم و اعمال محدودیت های مربوطه اظهار کرد: امسال گذر از زمستان سرد توام با جریان مستمر گاز طبیعی، مشارکت هر چه بیشتر مردم را در مدیریت مصرف می طلبد و تداوم هدررفت گاز طبیعی، احتمال افت فشار و قطع جریان گاز مناطق دورافتاده استان را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با توجه به الگوهای غلط مصرف در کشور و هدررفت بی رویه گاز طبیعی، مدیریت مصرف و استفاده صحیح از این نعمت الهی را مهم ترین اصل در جامعه امروزی قلمداد و خاطرنشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان نیازمند حفظ گاز طبیعی به عنوان سرمایه های ملی کشور و انرژی مورد استفاده نسل های آتی هستیم.

۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۹ درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند که با به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی گاز در آینده نزدیک، این بهره مندی به ۹۹.۹ درصد افزایش خواهد یافت.