مساجد مراکز تربیتی نسل طیب و طاهر است
مساجد مراکز تربیتی نسل طیب و طاهر است

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: مساجد مرکز تربیت نسل طیب و طاهر بوده و می‌تواند نقش کلیدی در شرایط حاضر ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، «حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی» در جلسه همایش هیئت امنا مساجد شهرستان هریس ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به کارکرد فرهنگی مسجد اظهار کرد: عدم توجه به کارکردهای مختلف از جمله اجتماعی و فرهنگی مسجد، شرایط فعلی جامعه را بار آورده و باید برای این موضوع فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان آذربایجان شرقی بیان کرد: یاد و نام شهیدان هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای غزه را گرامی داشته و از خداوند متعال برایشان علو درجات مسئلت داریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه ائمه محترم جمعه، سنگربانان دینی و فرهنگی هستند، ادامه داد: مساجد مرکز تربیت نسل طیب و طاهر بوده و می‌تواند نقش کلیدی در شرایط حاضر ایفا کند، احیای نقش مسجد یکی از الزامات است؛ مسجد، محور تمام فعالیت‌هاست و درصدد احیای کارکردهای همه جانبه مساجد هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای رهایی از شرایط پیش آمده در جامعه، باید زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهیم، گفت: امروز باید در ایام فاطمیه سیره حضرت زهرا س را مورد بررسی قرار داده تا از نکته به نکته زندگی این بانو در شرایط حاضر درس بگیریم.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف اداره‌کل اوقاف برای آگاه‌سازی جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اظهار کرد: تنها سلاح مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن بصیرت، آگاه‌سازی، روشنگری و جهاد تبیین است، باید قدرت تمیز حق و باطل در جوانان عزیز ارتقا یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: کارکرد عبادی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و … مساجد یکی از کارکردهای مهمی بوده که باید در این راستا فرزندانمان را آگاه سازیم و اقدامات ویژه ای اتخاذ کنیم تا شاهد گام های موثری باشیم و مسجد را دژ مستحکمی در برابر آسیبهای فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم. همانگونه که مستحضرید به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته ایم امروز شاهد نعمت های فراوانی در زندگی مادی و معنوی شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه های این اداره در راستای کنگره ده هزار شهید استان گفت: کنگره ده هزار شهید استان یکی از برنامه های ارزشمندی بوده که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم به سهم خود برنامه های متعددی در این راستا برگزار کرده است و قرار است اقداماتی را نیز اجرایی کند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، امروز پایگاه های مقاومت بازوی فرهنگی مسجد است که باید برای تقویت توان آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.