مسابقات مینی فوتبال جام پرچم در آذربایجان‌شرقی آغاز شد
مسابقات مینی فوتبال جام پرچم در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مرحله استانی مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر، موسوم به «جام پرچم» با حضور ۱۶ هزار و ۵۳۶ ورزشکار در قالب یک هزار و ۳۷۸ تیم در آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

 اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی با حضور ۱۳۴ تیم از کلیبر در روستای «مولان» این شهرستان آغاز شد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به اینکه ایجاد شور و نشاط در استان ضروری است، افزود: با توجه به تاکید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه، در ماه های اخیر اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

امیری خراسانی عنوان کرد: در کنار ایجاد یک فضای پر تحرک، از نظر اقتصادی و گردشگری نیز مسابقات جام پرچم برای استان ها تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی هم گفت: مسابقات «جام پرچم» به عنوان یک رویداد مهم نشاط‌آور برای جامعه روستایی استان محسوب می شود.

به گفته جواد امان زاده، تمام این تیم‌ها از روستاهای استان آذربایجان شرقی هستند که به هرکدام از آنها یک دست لباس کامل ورزشی اهدا شده است.

مرحله استانی مسابقات «جام پرچم» تا دی ماه ادامه داشته و مرحله کشوری این مسابقات هم دهه فجر برگزار می‌شود.

همچنین در پایان مراسم افتتاحیه این مسابقات از خانواده شهیدان ابراهیم خلیلی، عزت سامی مولان، حسین مسجدی مولان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.