مردم غزه هنرمندان دفاع از ارزش‌های انسانی هستند
مردم غزه هنرمندان دفاع از ارزش‌های انسانی هستند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مردم غزه هنرمندان دفاع از ارزش‌های انسانی هستند که به نمایندگی از بشریت، انسانیت را پاس می دارند.

حسن گلی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از هنرمندان تبریز که به منظور اعلام‌ حمایت از مردم مظلوم و صبور غزه در خانه فرهنگ این شهر اجتماع کرده بودند، با تجلیل از ابراز همبستگی هنرمندان تبریزی با مردم فلسطین و حمایت آنان از ارزش‌های اسلامی و انسانی، به برش های کوتاهی از تاریخ تبریز اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد در دنیا از چند شهر مقاومت یاد کنیم و نام ببریم بی شک یکی از مهمترین این شهرها تبریز است که مردمانش حاضر شدند خاک بخورند ولی وجبی خاک ندهند.

وی ادامه داد: عالم دینی این شهر حاضر شد سر به دار بسپارد ولی زیر بار ذلت نرود و جوانانش فرسنگ ها دورتر از شهر خود در سوسنگرد و خرمشهر و آبادان حماسه آفریدند و امروز مردم مسلمان غزه، این شهر خواهر خوانده تبریز با همان فرهنگ مقاومت و در نهایت مظلومیت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند.
گلی با اشاره به رنج و محنت مردم غزه که در برخورداری از الزامات اولیه زندگی مانند غذا، برق و خدمات پزشکی و بهداشتی با محدودیت های فراوان مواجه شده اند، حداقل رسالت جامعه فرهنگ و هنر و رسانه را انعکاس مظلومیت آنها با بهره گیری از قالب های مختلف هنری عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد جنگ اخیر غزه با پیروزی مردم مظلوم فلسطین به پایان برسد.

هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب همچنین برای اعلام همدردی و همبستگی با مردم مظلوم غزه در نگارخانه میرعلی تبریزی گرد هم آمدند و به خلق آثاری با موضوع غزه و حمایت از این شهر و مردمانش پرداختند.