قطار شهری تبریز از امروز شنبه فعال می‌شود
قطار شهری تبریز از امروز شنبه فعال می‌شود

تبریز- بامدادفردا- مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز گفت: قطارشهری این شهر از صبح شنبه ۲۰ اردیبهشت فعالیت خود را در سال جدید شروع می‌کند.

سعید بشیریان بناب در گفتگویی اعلام کرد: قطارشهری تبریز همه روزه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۲۱ در مسیر ایستگاه ائل گولی تا ایستگاه میدان کهن (سه راه امین) و از ساعت ۱۱ تا ۱۴ در مسیر ایستگاه میدان کهن تا ایستگاه نور آماده پذیرش مسافر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل عمومی اجباری بوده و برای رفاه حال مسافران در تمامی ایستگاه ها اقدام به عرضه ماسک و دستکش به نرخ مصوب خواهیم کرد تا گامی در راستای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری باشد.

وی با اشاره به تمهیدات شرکت بهره برداری قطار شهری در خصوص مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: همه روزه ایستگاهها، هندریل و نرده های پله های برقی،  آسانسورها و قطارهای این مجموعه ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد تا همشهریان با اطمینان و آرامش خاطر سفرهای ضروری خود را به سر انجام برسانند اما از آنان انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود و سایر مسافران نکات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند.

بشیریان ادامه داد: برای حفظ حداکثری سلامتی مردم، ‌تمامی ایستگاه ها و قطارها علامت گذاری شده اند و انتظار داریم مسافران از ایجاد ازدحام جمعیت و رفتارهای پر خطر در گسترش شیوع بیماری های تنفسی خودداری کرده و ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

شهردار تبریز هم با اشاره به آغاز فعالیت تمامی وسایل نقلیه شهری از روز شنبه اعلام کرد: مردم برای استفاده از قطارشهری و اتوبوس باید از ماسک استفاده کنند و با ابلاغیه وزارت کشور استفاده از ماسک اجباری بوده چرا که در مکان های بسته احتمال شیوع ویروس کرونا بالا است.

ایرج شهین باهر با تاکید بر رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی از سوی مردم، اظهار داشت: در مبادی ورودی ایستگاه ها ماسک مسافران کنترل می شود تا فردی بدون ماسک در قطارشهری و اتوبوس حضور نداشته باشد و افرادی نیز که ماسک ندارند می توانند به قیمت دولتی از گیت های بلیت فروشی تهیه کنند.

شهردار تبریز گفت: رعایت بخشنامه ها به خاطر حفظ سلامت خود مردم بوده و امید است با همکاری شهروندان این دستورالعمل ها به صورت دقیق اجرا شود و اگر موارد بهداشتی رعایت نشود احتمال شیوع موج دوم ویروس کرونا در جامعه وجود دارد.

شهین باهر، با اشاره به ضدعفونی اتوبوس ها و مترو در ابتدا و انتهای مسیر، یادآوری کرد: توصیه می شود مردم علاوه بر ماسک از دستکش نیز استفاده کنند و در ایستگاه ها با فاصله نشسته و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

از ۲۴ اسفند سال ۹۸ خدمات‌دهی قطار شهری تبریز به شهروندان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل و ساعات کاری ناوگان اتوبوسرانی این شهر محدود شد.