فعالیت خیران امنیت‌ساز در آذربایجان‌شرقی آغاز شد
فعالیت خیران امنیت‌ساز در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

تبریز- بامدادفردا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: جمعیت خیران امنیت‌ساز با هدف کمک به نهادهای مسوول تامین امنیت و تقویت آن در جامعه در این استان راه اندازی شده است.

علیار راستگو شنبه شب در مراسم افتتاح مسجد صاحب الزمان (عج) روستای «کلهجاه» شهرستان اسکو اظهار کرد: این افراد در کنار نیروی انتظامی و کلانتری ها برای موضوعات امنیتی کمک می کنند و ایده این طرح از شهرداری ها بوده است.

وی تاکید کرد: ‌ به برکت انقلاب اسلامی مردم و مسئولان مانند تار و پودهای در هم تنیده متحد و صمیمی هستند و تشکیل جمعیت خیران امنیت ساز در آذربایجان شرقی نیز در این راستا می باشد.

وی همچنین با ابراز خوشحالی از مسجدخیرساز روستای کله جاه اسکو، ادامه داد: افتتاح مسجد در روستا با این کیفیت خوب موجب فخر است، به خصوص اینکه مسجد خیر ساز باشد.

راستگو ادامه داد: ‌زبان از تقدیر چنین افرادی قاصر است و خداوند به آنها اجر اخروی خواهد داد.

وی یادآور شد: مسجد پایگاه فرهنگی بوده و این نعمت از برکات نظام است که جوانان در مساجد فعالیت می‌کنند و خیران با رغبت کارهای اجتماعی و فرهنگی مثل مسجدسازی، مدرسه سازی، کتابخانه سازی و در دیگر فعالیت های خیرسازی مشارکت می کنند.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه همین مشارکت ها و همدلی ها توانسته به یکی از کشورهای قدرتمند تبدیل شود، بر این اساس اکنون ایران یکی از کشورهای قدرتمند و توانمند در منطقه و جهان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ‌پیش بینی هایی که دشمنان انقلاب کرده بودند این بود که قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران ضعیف بوده و توان مقابله ای ندارد و ارتباط با مردم تضعیف شده است.

راستگو تاکید کرد: ‌ ولی این سخنان، گزاف و بیهوده از آب در آمد چون که چندی پیش پیشرفته ترین و به روزترین پهپادهای آمریکایی توسط سپاه هدف قرار گرفت که این موضوع برای خود آنها نیز باورکردنی نبود، اکنون تجهیزات پیشرفته ایرانی برای استکبار و دشمنان باورکردنی نیست.

وی همچنین با اشاره به اقدام نابخردانه آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی گفت: این اقدام با تمام معیارهای بین‌المللی در تضاد بود، چون نخست وزیر عراق سردار سلیمانی را به این کشور دعوت کرده بود و بر اساس پروتکل های بین المللی این اقدام یعنی ترور مقام مسئول یک کشور است.

راستگو ادامه داد: اما آن چیزی که در ادامه بسیار حائز اهمیت بود، حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی بود که شگفتی جهانیان را برانگیخت.

وی تاکید کرد: ‌امروز استقلال و اقتدار ایران، محصول انقلاب اسلامی، همراهی و پشتیبانی مردم بوده و دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان توانمندی‌های کشورمان فراهم شده است.

راستگو با اشاره به برگزاری ۳۶ انتخابات در ۴۰ سال اخیر ادامه داد: ‌در کدام کشور جهان این تعداد انتخابات برگزار شده است. مفهوم دموکراسی و تاثیر رای مردم در ایران عینیت پیدا می‌کند.

گردش قانونی قدرت و چرخش نخبگان به معنای واقعی در ایران رقم می خورد

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ‌گردش قانونی قدرت و چرخش نخبگان به معنای واقعی در ایران رقم می خورد.

راستگو تاکید کرد: ‌مشارکت حداکثری، قدرت ملی را بیش از پیش افزایش می دهد و در رفع مشکلات، رفع و خنثی شدن تحریم ها و توطئه ها نقش اصلی را ایفا می کند.

وی یادآور شد: برای ایفای نقش در مجلس قانونگذاری باید افراد توانمند وارد شوند، چون برای قوه قانونگذاری به افراد توانا و شجاع نیاز است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.