فعالیت‌ مسجدی یک کار هدایتگر و صیانت کننده از انسان است
فعالیت‌ مسجدی یک کار هدایتگر و صیانت کننده از انسان است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سابقه نشان داده انجام با اخلاص فعالیت مسجدی، یک کار بدون انحراف، هدایتگر و صیانت کننده از انسان است.

سید محمدحسین بلاغی، در آیین افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری دختران دهه هشتادی کشور که در تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم تربیت صحیح و رشد به معنای واقعی را شاهد باشیم و در هر عرصه‌ای از موفقیت اصولی برخوردار باشیم باید فعالیت‌های مسجدی را محور فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند دختران عفیف و نجیب ما همیشه در صحنه حاضرند، اظهار کرد: نَفس حضور در مسجد اثر وضعی در انسان ایجاد می‌کند خوشحالیم که با وجود تمامی تلاش‌ها، تبلیغات و جو سازی دشمنان که برای آیین و تاریخ ما انجام می‌دهند هنوز هم دختران عفیف و نجیب ما در صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: امروز در پی تخصیص اعتبار در سفر آتی ریاست جمهوری برای اداره کل ارشاد استان بودیم و یک کار تحولی در برنامه‌ها درج شد که امیدوارم با تخصیص این اعتبارات یک انقلاب و جهش بزرگی در فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اتفاق بیفتد و همین نسل نوجوان و جوان و مادران آینده، پرچم داران حرکت نوین ایرانی اسلامی در جهان باشند.

مرتضی شفیعی مدیر ستاد فهما(ستاد فرهنگی، هنری مساجد) آذربایجان شرقی نیز در این همایش هدف از تشکیل کانون‌های تخصصی در ستاد فهما در استان را حرکتی هوشمند، حرفه‌ای و منجسم دانست و گفت: اگر امروز شاهد افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری دختران دهه هشتادی کشور در تبریز هستیم نشان از این رویکرد مهم دارد که ما نگاه ویژه به قشر بانوان و دختران داریم اگر قرار است اتفاقی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر و عرصه‌های دینی و قرآنی رخ دهد بایستی از مسیر بانوان و ظرفیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد بهره ببریم.

وی ادامه داد: سیاستی که وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در سال‌های اخیر داشته نهضت بازگشت به مساجد بوده و این سیاست تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه به نقش بانوان، دختران کانونی و فعال مسجدی توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته‌ باشیم.

وی به شعاری که در ستاد فهما استان پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: شعارما ” از مردم برای مردم” است که سعی داریم تا پایان سال بر اساس همین رویکرد حرکت کنیم، اعتقاد داریم هیچ کار فرهنگی و هنری موفق نمی‌شود مگر اینکه با رویکرد مردمی تعریف شود و از بطن مردم برخاسته شده باشد.