فرهنگی:مدیران از منابع متمرکز دستگاه های اجرایی استفاده کنند
فرهنگی:مدیران از منابع متمرکز دستگاه های اجرایی استفاده کنند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستانی از منابع متمرکز دستگاه های اجرایی باید استفاده کنند تا منابع مالی طرح‌های بر زمین مانده تامین شود.

محمدحسین فرهنگی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان تبریز، استفاده از منایع فوق را در شرایط کنونی اقتصادی بسیار مفید و ضروری دانست و افزود: در کنار بهره مندی از منابع متمرکز، بهره گیری از اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای ملی و استانی نیز باید در دستور کار فعالیت های مدیران استانی و شهرستانی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تالارهای مرکزی تبریز که از پروژه های نیمه تمام این کلانشهر به شمار می رود و اعتبار متمرکز آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، باید توسط فرمانداری و مدیران شهرستانی با جدیت پیگیری شود.

فرهنگی از معاونت برنامه ریزی و نظارت سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی خواست پیگیری های گسترده تری در این زمینه انجام دهد و در موارد نیاز از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو و سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی کمک بگیرند.

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی تبریز نیز با اشاره به اینکه این حوزه به مرحله فرسودگی رسیده است، یادآور شد: در این زمینه می توان به نحو سریع تری نسبت به گسترش و بهبود آن عمل کرد.

فرهنگی اظهار کرد: شهرداری تبریز باید نسبت به ایجاد میادین میوه و تره بار و مواد پروتئینی و لبنیات و همچنین اقلامی مانند مواد شوینده ارزان قیمت در محلات مختلف برای مردم به خصوص قشر آسیب پذیر همانند شهر تهران که تجربه موفقی داشته است، اقدام کند.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر لازم برای این برنامه ها در آذربایجان شرقی و تبریز فراهم است، گفت: این نوع افدامات فقط باید مدیریت شود تا عملی گردد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۲ استان از رشد مناسبی برخوردار خواهد بود، گفت: برای طرح‌های نیمه تمام و طرح‌های مورد نیاز استان بودجه‌ای افزایشی نسبت به سال گذشته پیشنهاد داده ایم که منتظر تصویب و بررسی بودجه ۱۴۰۲ در مجلس است.

محمد فرشکاران اعتبارات آذربایجان شرقی را شامل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی و سرمایه‌ای دانست و افزود: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات هزینه‌ای استان یکهزار میلیارد تومان بود و امسال به ۱.۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای آذربایجان شرقی از ۱.۶ هزار میلیارد تومان به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته که از رشد ۲۶ درصدی برخوردار است، تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات سالانه را مشکل اساسی در روند اجرای طرح‌های اجرایی دانست و ادامه داد: تخصیص اعتبارات امسال از اواخر آذرماه آغاز شد و تاکنون نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

فرشکاران اعتبارات سال ۱۴۰۱ تبریز را هم با ۲۵ درصد رشد، ۲۹۱ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۴۰.۵ هزار میلیارد تومان به طرح‌های مختلف استان اختصاص یافته بود که ۲۰.۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات بخش خصوصی و اجتماعی بود که در طول سه سال تخصیص می‌یابد که ۶۰ درصد این اعتبارات از سال ۱۴۰۱ جذب و تخصیص یافته است.