فرماندار میانه: روستائیان سنگربانان اصلی تولید هستند
فرماندار میانه: روستائیان سنگربانان اصلی تولید هستند

تبریز- بامدادفردا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه روستاییان سنگربانان اصلی تولید در کشور هستند، توسعه روستایی را امری مهم در جهت جلوگیری از مهاجرت روستائیان عنوان کرد.

 

محمدرضا مشایخی در جشن شکرانه برداشت سیب در روستای نشق از توابع بخش کندوان میانه با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی، کیفیت بی نظیر محصول سیب در شهرستان بویژه در بخش کندوان را در سایه تلاش باغداران و کارشناسان همراه عنوان کرد و گفت: اگر این تلاش ها با مهارت و علم روز منطبق شود خواهیم توانست به توسعه هر چه بیشتر کشاورزی در شهرستان دست یابیم.

وی تامین امکانات زیربنایی و زیرساختی و اعتبارات برای روستاها را عامل مهمی برای تثبیت جمعیت و نقش آفرینی هرچه بیشتر روستاییان به عنوان قشر مولد جامعه برشمرد و گفت: رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت روستاییان یکی از آرمانهای نظام و اهداف دولت است.

فرماندار میانه با اشاره به تلاش دولت برای سوق دادن خدمات زیربنایی به رفاهی اضافه کرد: تسهیل شرایط از سوی ادارات متولی و بانک ها و تشویق کشاورزان به سمت مکانیزه کردن روشهای تولید، ارزش افزوده و کاهش هزینه ها را در پی خواهد داشت.

مشایخی بر لزوم تلاش هر چه بیشتر جهاد کشاورزی برای افزایش عملکرد باغداران با بهره گیری از دانش های نوین و روشهای جدید همچنین ایجاد پایانه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

امسال در شهرستان میانه ۱۷۰ هزار تن محصول سیب تولید شده که بخش عمده آن در بخش کندوان بوده و مابقی از بخش های ترکمانچای و مرکزی برداشت شده است.

۹ رقم سیب در شهرستان میانه کشت شده که بیش از ۹۰ درصد آن سیب قرمز و سفید بوده و مابقی سیبهای بهاره، تابستانه و رقمهای خارجی است.

درحاشیه جشنواره سیب کندوان نمایشگاهی از توانمندیهای شهرستان میانه از قبیل صنایع دستی و صنایع تبدیلی برپا شد.

  • منبع خبر : ایرنا