عمر متوسط اتوبوس های حمل و نقل عمومی استان ۱۵ سال است
عمر متوسط اتوبوس های حمل و نقل عمومی استان ۱۵ سال است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ۳۷ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده ای استان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، نوروز محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: عمر متوسط اتوبوس های حمل و نقل عمومی استان ۱۵ سال، مینی بوس ها ۲۸ سال و سواری های عمومی ۱۲ سال است که این دستگاه ها جزو ناوگان‌ فرسوده محسوب می شود و نیاز به بازسازی دارند.
وی ادامه داد: فعالان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی دریافت کردند
محمدی با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در قالب ۲۵۶ هزار سفر در استان جابجا شده اند، اظهار داشت: امسال به دلیل دایر شدن مجدد سفر اربعین حسینی در قالب ناوگان اتوبوسی استان، سفرها با اتوبوس انجام شد و با وجود اینکه تعداد سفرها کاهش ۶ درصدی داشت اما تعداد مسافران ۲۲ درصد افزایش یافته است.
رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بیشترین میزان جابجایی مسافر به ترتیب از طریق ناوگان‌ اتوبوسی، سواری و مینی‌بوس بوده است، گفت: در سفرهای درون استانی بیشترین میزان سفر به ترتیب از شهرهای مراغه، مرند و اهر به تبریز و بالعکس بوده و در حوزه برون‌ استانی هم بیشترین مقصد مسافران استان، تهران، ارومیه و اردبیل بود.
محمدی، با اشاره به بروز برخی تخلفات از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی استان، ادامه داد: عمده تخلفات انجام شده در حوزه ناوگان‌ مسافری مربوط به حمل بار تجاری و برخورد نامناسب رانندگان و کارکنان با مسافران است.
وی با بیان اینکه حمل لبنیات و محصولات دامی خارج از یخچال با وسائل نقلیه مسافری ممنوع است، یادآوری کرد: مسافران می توانند در صورت مشاهده تخلفات از جمله روشن نکردن سیستم گرمایش این موارد را با شماره ۱۴۱ به بازرسان اطلاع دهند.