علاقمندی کشور کامرون برای راه اندازی خط تولید تراکتور ایرانی
علاقمندی کشور کامرون برای راه اندازی خط تولید تراکتور ایرانی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مشاور رییس جمهور کامرون از علاقه کشور متبوعش برای راه اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در این کشور خبرداد و گفت: تحقق این مهم به توسعه کشاورزی در کشورهای عضو اتحادیه سمیاک شامل ۱۰ کشور منطقه غرب و مرکز آفریقا منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا از روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، “امبوگ جِن مویس موبوگ” در حاشیه بازدید از این گروه صنعتی درخواست راه اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در کامرون را مطرح کرد و افزود: با راه اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در کامرون نه تنها توسعه بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی ۲۹ میلیون جمعیت این کشور اتفاق می افتد بلکه شاهد تاثیرات آن در بیش از ۱۰ کشور منطقه غرب و مرکز آفریقا خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه کامرون رئیس اتحادیه سیماک در آفریقاست و تردد و تجارت بین این کشورها بدون ویزا و تعرفه های گمرگی انجام می شود، افزود: بنابراین تراکتورسازی با راه اندازی خط تولید در کامرون به واقع یک پایگاه و هاب (قطب) منطقه ای در قلب آفریقا و حتی کشورهای اطراف خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر تراکتور مورد نیاز کامرون توسط چندین کشور که مهمترین آن چین است تامین می شود، اظهار کرد: متاسفانه این تراکتورها از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش و قطعات یدکی و مهمتر از همه قیمت، پاسخگوی نیاز کشاورزان کامرونی نیست و با توجه به اطلاعاتی که از تراکتورهای تولید ایران داریم امیدواریم امنیت غذایی آفریقا با ورود تراکتورهای ایرانی تامین شود.
موبوگ از مسئولان تراکتورسازی خواست تا در نمایشگاه کشور کامرون که قدمتی ۲۰ ساله دارد و در واقع گردهمایی بین المللی به شمار می رود شرکت کند تا توانمندی های بی نظیر ایران و تراکتورسازی در معرض دید عموم قرار گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه صادراتی مجموعه تحت مدیریتش اضافه کرد: در حال حاضر تراکتورسازی به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادرات دارد و مزیت های رقابتی تراکتورهای ایران در کشورهای منطقه از عراق و افغانستان تا اروپا و آمریکا و آفریقا غیر قابل انکار است.

مصطفی وحیدزاده با تاکید بر تنوع محصول و خروج از عرصه تک محصولی در گروه تراکتورسازان عنوان کرد: در حال حاضر در کنار تولید تراکتور، تولید انواع موتورهای صنعتی، دریایی، کامیونت، بکهو، قطعات ریخته و چند دستگاه و ماشین آلات دیگر در تراکتورسازی صورت می گیرد.
وی از پیشنهاد راه اندازی خط تولید در کامرون استقبال و اعلام آمادگی کرد و افزود: تراکتورسازی هم راستا با سیاست های کشور جمهوری اسلامی که توسعه روابط با سایر کشورها را در برنامه دارد می تواند راه اندازی خط مبادله ای چه به صورت تجاری و صادرات و چه به صورت راه اندازی خط تولید را در برنامه کاری خود قرار دهد.
وحیدزاده گفت: تراکتورسازی در دورنمای راه اندازی خط تولید، نه تنها بازار کامرون بلکه تامین تراکتور کشورهای همسایه این کشور را نیز مد نظر قرار خواهد داد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

گروه صنعتی تراکتور سازی ایران در حاصل حاضر به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادرات دارد و این گروه سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون دلار از محل صادرات ارز آوری برای کشور داشته است.