عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در عجب‌شیر است
عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در عجب‌شیر است

مراغه - پایگاه خبری بامدادفردا-فرماندار عجب‌شیر گفت: عادی‌انگاری مردم دلیل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان است.

عادل اصغرپور روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد پیشگیری از کرونا اعلام کرد: با توجه به احتمال همه گیری دوباره  کرونا و وضعیت موجود شهرستان، رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نکردن فاصله اجتماعی،  نزدن ماسک و عدم رعایت بهداشت فردی موجب افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان شده و این شهرستان هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد.

فرماندار عجب شیر افزود: درصد استفاده کنندگان از ماسک در شهرستان در سطح پایینی قرار داشته و ترویج این امر مستلزم فرهنگ سازی از سوی رسانه ها و دستگاه های متولی است.

اصغرپور گفت: برگزاری تجمع،  عزاداری و عروسی در شهرستان به منزله بحرانی شدن وضعیت است از این رو وظیفه سنگینی بر دوش شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بزرگان، روحانیون و معتمدین شهرها و روستاها و انجمن های مردم نهاد و رسانه هاست تا مردم را آگاه سازی کنند.

فرماندار عجب شیر همچنین با قدردانی از عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی در شهرستان یادآور شد: اجرای این طرح با همکاری کادر درمانی و بسیج و هلال احمر، آثار و ثمرات زیادی داشت و جلوی مرگ و میرها و ابتلای بیشتر به کرونا را گرفت.

شهرستان عجب شیر با ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غرب تبریز واقع است.