طرح جامع شهر اسکو بازنگری می شود
طرح جامع شهر اسکو بازنگری می شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از بازنگری طرح جامع شهر اسکو براساس ضوابط عمومی و اختصاصی بافت تاریخی خبر داد.

احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جلسه کمیته بافت تاریخی شهر اسکو با تأکید به لزوم رعایت ضوابط عمومی و اختصاصی بافت تاریخی در شهر اسکو، خاطرنشان کرد: اسکو از جمله ۱۶۸ شهر کشور است که بافت تاریخی آن به وسعت ۷۶ هکتار توسط شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده است و نظارت بر ساخت ‌و سازهای منطبق با ضوابط بافت تاریخی در آن امری ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به لزوم بررسی موقعیت بافت تاریخی در شهر اسکو و تمرکز و سیاست‌گذاری طرح جامع براساس بافت تاریخی، طرح جامع این شهر در راستای تمرکز بیشتر بر رعایت ضوابط بافت تاریخی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حمزه زاده تأکید کرد: با توجه به اینکه گردشگری فرهنگی و تاریخی محور اصلی توسعه گردشگری در استان است، توجه و اجرای کامل ضوابط در نگهداری از بافت و آثار تاریخی مهمتر است و به همین منظور رعایت ضوابط و همچنین مشارکت جمعی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری در این امر ضروری است .

اُسکو یکی از شهرهای غربی استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان اسکو است.

جمعیت اسکو در سال ۱۳۹۵ خورشیدی ۱۸ هزار و ۴۵۹ نفر بوده که از این جهت، پانزدهمین شهر استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

این شهر یکی از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری در استان آذربایجان شرقی است.

شهر اسکو به شهر ملی چاپ باتیک در ایران شناخته می‌شود.

روستای صخره ای کندوان هم در این شهرستان واقع است.