طرح امداد فرهنگی در روستاهای زلزله‌زده میانه اجرا می‌شود
طرح امداد فرهنگی در روستاهای زلزله‌زده میانه اجرا می‌شود

تبریز- بامدادفردا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: طرح «امداد فرهنگی» به منظور کاهش آلام روحی کودکان و نوجوانان و ایجاد نشاط اجتماعی در روستاهای زلزله‌زده میانه اجرا می‌شود.

علی بینش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در همین راستا مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تعدادی از روستاهای زلزله‌زده میانه که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: طبق بازدیدهای انجام شده از روستاهای زلزله‌زده میانه و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مربیان کانون آذربایجان شرقی با همکاری و مشارکت کانون‌ پرورش فکری استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل ضمن حضور در برخی روستاهای زلزله‌زده و استقرار کتاب‌خانه‌های سیار، اقدام به اجرای فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، پخش فیلم و انیمیشن، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و مسابقه می‌کنند.

بینش خاطر نشان کرد: با هدف تقویت روحیه و افزایش اعتماد به نفس در بین نوجوانان، کارگاه‌هایی با عنوان «حال خوب زندگی» از سوی مربیان کانون برای این گروه از مخاطبان اجرا می‌شود.

وی گفت: روستاهای ورنکش و ورزقان از توابع بخش ترکمنچای شهرستان میانه از جمله مناطق تحت پوشش طرح امداد فرهنگی کانون خواهد بود.

  به گزارش بامدادفردا ، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این حادثه تاکنون ۷ کشته و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشته که بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.