ضرورت همفکری بخش خصوصی با کارشناسان دانشگاهی برای توسعه صنعت و معدن
ضرورت همفکری بخش خصوصی با کارشناسان دانشگاهی برای توسعه صنعت و معدن

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: همفکری بخش خصوصی با کارشناسان دانشگاهی در خصوص ارتقای وضعیت فعلی صنعت و معدن استان ضرورتی بسیار حیاتی در این عرصه است.

حبیب امین زاده، روز شنبه در سومین نشست هسته مطالعاتی سازمان با رویکرد بررسی ظرفیت های معدنی استان در سال جهش تولید با حضور اساتید دانشگاهی افزود: بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در زمینه تحقیقاتی است و استقبال دانشگاهیان از این موضوع منجر به یک ارتباط برد – برد می شود.

وی با اشاره به محورهای پنجگانه وزارت صمت در حوزه معدنی و تدوین برش استانی آن، اظهار داشت: اطلاعات معدنی بعد از بروز رسانی در اختیار جامعه دانشگاهی قرار می گیرد تا در خصوص مطالعات تحقیقاتی در ارتباط با آن ها انجام شود.

مهرانگیز رحمانی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه سیمای معدنی استان و چالش های پیش روی این صنعت، گفت: ایجاد دانش فنی در استحصال کانی های فلزی مهم از اصلی ترین نکاتی است که نیاز به اظهارنظر پژوهشگران دارد.

تکمیل زنجیره ارزش معادن، عارضه یابی مشکلات و کشف نقاط بهبود، رویکردهای نوین معدنی و ایجاد مراکز تحقیقاتی، بهبود فضای کسب و کار در معدن و همچنین شناسایی کاربرد مواد معدنی که منجر به سرمایه گذاری مطمئن می شود؛ از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.