ضرورت تغییر در سبک زندگی برای مواجهه با تغییرات اقلیمی
ضرورت تغییر در سبک زندگی برای مواجهه با تغییرات اقلیمی

تبریز- بامدادفردا- استاندار آذربایجان‌شرقی با صدور پیامی به مناسبت دوم فروردین، روز جهانی آب، از مردم استان خواست با اتخاذ تدابیر اندیشمندانه و ایجاد تغییر در سبک زندگی از بروز عوارض ناگوار اقلیمی جلوگیری کنند.

محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در پیام خود به همین مناسب آورده است، آب مایه حیات و سرزندگی و از گران‌بهاترین نعمات خداوندی است و اکنون که با شیوع ویروس کرونا، با یک بحران جهانی روبه‌رو هستیم، نقش حیاتی آب در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، بیش از پیش بر همگان آشکار گشته است.

یکی از بزرگترین آیات قدرت و رحمت الهی، همین نقش پاکیزه‌کنندگی آب است که به‌رغم اختراعات بی‌پایان بشری، هنوز هیچ رقیب و بدیلی برای این عنصر هستی‌بخش یافت نشده و بهترین توصیه دانشمندان و پزشکان برای مقابله با ویروس‌های کشنده، استفاده از آب و شست‌وشواست.

امروز به حول و قوه الهی و با زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران تلاشگر و بی‌ادعای صنعت آب، از جریان حیات‌بخش این نعمت الهی برخورداریم و جا دارد که با وقوف بر اهمیت و ارزش لایتناهی این ماده بی‌همتا، در حفاظت و حراست از آن بیش از پیش کوشا باشیم.

شعاری که برای روز جهانی آب در سال جاری از سوی سازمان ملل انتخاب شده، «آب و تغییر اقلیم» است.

بی‌تردید مردم شریف آذربایجان شرقی، با مشاهده نشانه‌های بارز این تغییر اقلیم مانند خشک شدن دریاچه ارومیه، فرونشست زمین و افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی، از نزدیک مفهوم تغییر اقلیم را با تمام وجود لمس کرده و زنگ خطری را که برای حیات آب در جهان به‌ویژه در مناطق خشک به صدا درآمده شنیده‌اند.

امیدوارم با یاری و همراهی همیشگی مردم شریف استان، بتوانیم با اتخاذ تدابیر اندیشمندانه و ایجاد تغییرات لازم در سبک زندگی، کشت و بویژه نگرش به موضوع آب، از بروز عوارض ناگوار تغییرات اقلیمی بیش از این جلوگیری کنیم.