ضرورت به‌ کارگیری حداکثری ظرفیت‌ها برای خانه‌دار کردن مردم
ضرورت به‌ کارگیری حداکثری ظرفیت‌ها برای خانه‌دار کردن مردم

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- طی نشستی با حضور "فرهاد سعیدی" مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند و "جمشید برزگر" رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران و هیئت همراه، زمینه‌های همکاری در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در این جلسه با اشاره به اهمیت ارائه راهکارهای قانونی و ظرفیت‌های موجود، به استفاده از حداکثری ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و درنتیجه خانه‌دار کردن مردم، تاکید کرد.

فرهاد سعیدی با اشاره به این‌که شرکت عمران شهر جدید سهند به نمایندگی از دولت هشت هزار میلیارد تومان در راستای تأمین زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن هزینه کرده است، افزود: عملکرد شرکت عمران شهر جدید سهند در کیفیت ساخت و سازها در میان شهرهای جدید کشور بی نظیر بوده و ما با بهترین انبوه‌سازان استان که عضو انجمن انبوه‌سازان نیز هستند، همکاری داریم.

سعیدی با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در فاز ۵ شهر جدید سهند، گفت: طرح تفصیلی این فاز به اتمام رسیده و در مرحله تدوین طرح آماده‌سازی هستیم.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت اعمال مکانیزم‌های تسهیل کننده در راستای احداث مساکن نهضت ملی، گفت: در برخی ایام سال افزایش اجاره بهای خانه‌ها ، مستأجران را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد که در این رابطه باید برای اجرای سریع‌تر پروژه‌های مساکن نهضت ملی راهکارها و تدابیر مناسبی اتخاذ شود.

جمشید برزگر با تاکید بر این‌که معتقدم همکاری مشارکتی می‌تواند بهترین مکانیزم در این رابطه باشد، یادآور شد: طبق مشاهداتی که داشتم، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند دارای پیشرفت خوبی بوده و امیدواریم هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی با تأکید بر همیاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: باید روندی تعریف شود که قابلیت اجرایی داشته و در قالب آن راه‌های مشارکت تعریف و تدوین شود.

 

گفتنی است، در این نشست مسائل مختلفی از جمله راهکارهای همکاری در قالب مشارکت در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در فاز ۵ شهر جدید سهند بررسی و حاضران در جلسه نکته نظرات خود را مطرح کردند.