صدور احکام کارگزینی و رتبه بندی فرهنگیان استان
صدور احکام کارگزینی و رتبه بندی فرهنگیان استان

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: احکام کارگزینی ترمیم حقوق و رتبه آموزشیار معلم برای اکثریت مطلق معلمان شاغل مشمول رتبه بندی صادر شده است.

علیرضا صیادی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرآیند صدور احکام رتبه یک، تقریبا برای همه همکاران شاغل مشمول رتبه بندی صادر شده و صدور احکام اندک باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به انجام مراحل مختلف تعیین رتبه معلمان در سامانه رتبه بندی و ارزیابی مدارک و مستندات معلمان توسط ارزیابان حرفه ای و کارگروه های مربوطه و در نهایت هیات های ممیزی، امیدواریم طی ماه های آینده، رتبه واقعی معلمان استان مشخص و احکام کارگزینی مربوطه صادر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تشریح کرد: با توجه به تلاش های شبانه روزی همکاران استان و نواحی و مناطق، عملکرد آذربایجان شرقی در فرایند صدور احکام رتبه بندی جزو استان های پیشتاز است.

وی درباره احکام بازنشستگان نیز گفت: برای همکاران عزیز بازنشسته بعد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ، فعلا حکمی صادر نشده است و در آذر ماه، این مهم نیز میسر خواهد شد.

صیادی اضافه کرد: در خصوص همکاران انتقالی موقت و دائم با توجه به نیاز تبادل فایل انتقالی بین مناطق مبدا و مقصد قسمت اعظم کار انجام شده است و در مواردی اندک باقی مانده نیز تلاش میشود تا آذرماه این مشکل نیز حل شود.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ صدور احکام از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بوده و با توجه به پرداخت علی الحساب ۹ ماهه قبلی به حساب همکاران ، سه ماه از مقدار پرداخت شده بابت سه ماه نخست امسال از مجموع پرداختی مزایای رتبه بندی کسر شده و تاریخ اجرای احکام ترمیم حقوق نیز از ابتدای مهر جاری بوده و معوقات آن نیز همانند رتبه بندی اعمال شده است .

وی همچنین افزود: پرداخت معوقه احکام ماههای قبل همکاران منتقلی داخل استان در شش ماهه اول سال توسط منطقه مبدا صورت می گیرد.

تعداد دانش آموزان آذربایجان ‌شرقی در سال تحصیلی جاری ۷۵۰ هزار نفر است که در پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه فیزیکی و هشت هزار و ۵۰۰ کلاس دایر مشغول تحصیل هستند.