شکل و محتوای برنامه‌های روز ملی شعر و ادب باید غنی‌تر از قبل باشد
شکل و محتوای برنامه‌های روز ملی شعر و ادب باید غنی‌تر از قبل باشد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب ۲۷ شهریور برگزار می‌شود، گفت: شکل و محتوای برنامه‌های این روز باید غنی‌تر از سال‌های گذشته باشد.

حسن گلی در دومین نشست اتاق فکر برگزاری روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار با اشاره به اهمیت تعریف شکل و محتوایی متفاوت و غنی‌تر از سال‌های پیشین در برنامه‌های ویژه روز ملی شعر و ادب، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر ادارات و نهادهای فرهنگی برای برگزاری باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تولید محتوای فرهنگی – ادبی مناسب برای ارایه توسط رسانه ملی با پرداختن به موضوع همزمان بودن مناسبت روز ملی شعر و ادب با اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) و ایجاد هماهنگی بین این ۲ مناسبت با پرداختن به اشعار مرثیه و آیینی قله های شعر و ادب فارسی و استاد محمدحسین شهریار، فرصتی ارزنده و درخور است.

گلی، استاد شهریار را از شاخص‌ترین چهره‌های فرهنگی و ادبی آذربایجان و ایران اعلام کرد و گفت: روز ملی شعر و ادب فرصت مغتنمی است تا با گرامیداشت یاد و نام بزرگان شعر و ادب ایران اسلامی، اشعار استاد شهریار و اندیشه متعالی وی بیش از پیش مورد مداقه اهالی فضل و فرهنگ قرار گرفته و زمینه آشنایی نسل جوان با شخصیت ادبی و شعری این شاعر شهیر فراهم شود.

در این نشست پیشنهادات مختلفی از سوی صاحبنظران و اعضای اتاق فکر جلسه برای برگزاری باشکوه‌تر آیین‌های ویژه این روز ارائه شد.

روز ۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت استاد شهریار ، بزرگترین شاعر تاریخ معاصر ایران، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است.