شناسایی ۱۵ رقبه از موقوفات مراغه برای سرمایه‌گذاری
شناسایی ۱۵ رقبه از موقوفات مراغه برای سرمایه‌گذاری

مراغه - بامدادفردا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از شناسایی و معرفی ۱۵ رقبه از موقوفات این شهرستان برای سرمایه‌گذاری خبر داد.

حجت الاسلام فریدون مطهری روز دوشنبه در دیدار با فرماندار مراغه به مناسبت دهه وقف افزود: در راستای احیای موقوفات و نیز بهره گیری عام المنفعه از آنها، این رقبات برای سرمایه گذاری آماده است.

وی ادامه داد: در این راستا، تمامی موقوفات و رقبات این شهرستان سند دار شده و سندهای تک برگی برای آنها صادر شده است.

مطهری اضافه کرد: همچنین در سال جاری ۳۷۰ مورد اجاره موقوفات و رقبات بر اساس قوانین تنظیم و در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز ۸۴۰ مورد بازدید میدانی از رقبات این شهرستان انجام شده و برای ۸۰ مورد تابلو گذاری شده است.

مطهری افزود: در راستای ساماندهی رقبات در سال جاری، ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع از باغات موقوفه این شهرستان فنس و حصارکشی شده و ۶ هزار اصله درخت در آنها کاشته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه ادامه داد: هم اکنون ۴۶ رقبه از موقوفات این شهرستان در اختیار ادارات و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری است.

مطهری اضافه کرد: از این تعداد رقبه، ۲۲ مدرسه، چهار مرکز بهداشتی و درمانی، ساختمان ادرات و نیز چهار پارک بانوان، آقالار، ملت و کودک از رقبات موقوفات این شهرستان است.

شهرستان مراغه دارای ۷۰۰ موقوفه شامل ۲۳۸ موقوفه دارای رقبه، ۳۷۹ مسجد، ۸۳ حسینیه و ۲ هزار و ۲۴۳ رقبه است.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.