سهم ۳.۶۵ درصدی آذربایجان شرقی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای
سهم ۳.۶۵ درصدی آذربایجان شرقی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی سهم استان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در سال ۱۴۰۱ را ۳.۶۵ درصد اعلام کرد.

محمد فرشکاران در جلسه‌ی شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی های سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: این اعتبارات نسبت به سال گذشته در حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان با این میزان رشد از ۱۶۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به رقم ۲۰۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

فرشکاران بیان کرد: ۱۵۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ عمومی، ۱۳۷ میلیون تومان اختصاصی و ۵۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به ردیف‌های توازن منطقه‌ای است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در ادامه از رشد ۲۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای کشور هم به همین میزان رشد دارد.

وی ادامه داد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۱۷۷ میلیارد تومان است که حدود ۱۱۴۳ میلیارد تومان عمومی و ۳۳ میلیارد تومان نیز مربوط به ردیف اختصاصی خواهد بود.

فرشکاران، ایجاد تعادل در توزیع اعتبار هزینه‌ای متناسب با شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی، تامین اعتبار حقوق و مزایای مستمر کارکنان با محاسبه بار مالی اجرای بخشنامه‌های مربوطه، رعایت الزامات و دستورالعمل های ابلاغی و افزایش سرانه‌های پرسنلی را از جمله سیاست‌ها و رویکردهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ خواند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین به مواردی مثل رعایت سقف تعداد پرسنل سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی به جز مجوزهای استخدامی، تامین اعتبار مانده مرخصی بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۰ و ماقبل آن و استفاده از ابزارهای تشویقی برای دستگاه‌های فعال در جذب اعتبارات ملی و تحقق درآمد و اقدام در راستای جز یک بند ب تبصره ۱۸ اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، وی، اختصاص یک درصد اعتبار پژوهشی از مسئولیت جمع اعتبار استان و اختصاص اعتبار برای پرداخت کمک‌های بلاعوض حداکثر تا ۰.۵ درصد اعتبارات هزینه‌ای بر اساس مفاد ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای را از الزامات توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ برشمرد.