سطح والیبال ژاپن از آسیا فراتر رفته است
سطح والیبال ژاپن از آسیا فراتر رفته است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- بازیکن تیم ملی والیبال مردان جمهوری اسلامی ایران و دارنده مدال طلای آسیا گفت: سطح والیبال ژاپن در ۲ سال گذشته از آسیا فراتر رفته است.

محمدولی زاده روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: والیبال ایران قهرمان آسیا شد و در چندین سال گذشته نیز پیشرفت های خوبی داشتیم اما در ۲ سال گذشته سرعت پیشرفت والیبال رقبا، مثل ژاپن در آسیا و برخی کشورهای جهان بیشتر شده البته نمی شود گفت ایران ضعیف تر شده است.

وی افزود: باید با تمرینات بیشتر و مسابقات مختلف بین المللی خود را آماده تر از همیشه کنیم، هدف از حضور در بازی های آسیایی حفظ آمادگی، تقویت تیم و حضور در المپیک بود.

وی با اشاره به فینال والیبال بازی های آسیایی ۲۰۲۲ در هانگژو بین ایران و چین، گفت: دست اول، چین به کمک میزبانی خود و تماشاگرانش خوب شروع کرد و پیش افتاد ولی در ادامه بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بر فضای میزبانی چین فایق آمدند.

ولی زاده که حدود ۱۵ بازی ملی دارد، ادامه داد: با خودباوری و تلاش توانستیم در مجموع این بازی را پیروز شویم اما تلاش اعضای تیم ملی برای بهتر شدن ادامه دارد تا در آینده نتایج بهتری در مسابقات بین المللی، جهانی و المپیک بگیریم.

وی افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد تیم ملی ایران عوض شده و بازی های سختی هم پیش رو وجود دارد، موفقیت بیشتر ژاپن به خاطر حفظ آمادگی و افزایش تعداد لژیونرهایش است که در لیگ های ایتالیایی و دیگر تیم های مطرح دنیا بازی می کنند، یکی از نیازهای اصلی تیم ملی والیبال ایران نیز همین است که در تیم های باشگاهی مطرح دنیا عضویت داشته باشند تا از بازی های سخت سربلند بیرون بیاییم.

وی آینده والیبال ایران را روشن عنوان کرد و افزود: البته نیاز به توجه برای تقویت بیشتر تیم وجود دارد تا نتایج تیم ملی والیبال در تقابل با قدرت های اول والیبال جهان بهتر شود.

ولی زاده یادآور شد: از قدرت های برتر والیبال آسیا هستیم ولی این کافی نیست و با تمرینات مداوم به دنبال بهتر شدن شرایط هستیم.

محمد ولی زاده متولد ۱۰ خرداد ۱۳۸۰ در تبریز والیبالیست بوده است، والیبال را از سنین پایین شروع کرد و نخستین بازی ملی را در رده نوجوانان انجام داد و با تداوم پیشرفت خود توانست پیراهن بزرگسالان را بر هم تن کند.

۲ متر و ۴ سانتی متر قد و ۹۳ کیلوگرم وزن دارد و در حال حاضر بازیکن تیم شهداب یزد می باشد و شماره ۲۷ ملی را بر تن می کند.

ولی زاده به همراه تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین بر بام آسیا ایستاد، چین میزبان دوم و ژاپن سوم شد.