زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در تبریز نواخته شد
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در تبریز نواخته شد

تبریز- بامداد فردا- همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و زنگ مقاومت توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار آذربایجان شرقی در مدرسه شاهد سالار شهیدان ناحیه 4 تبریز نواخته شد.

 به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا ، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم آیین بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در مدرسه شاهد  سالار شهیدان ناحیه ۴ تبریز، آغاز مهر را شروع مهربانی‌ها در مدارس دانست و افزود: امروز روز جوشش شور، شعف، نشاط و امید در مدارس است، روزی که تربیت در مقیاس عملی و عینی با حضور پرشور دانش آموزان، معلمان و مدیران در مدارس تحقق می‌یابد.
جعفر پاشایی ادامه داد: امروز شاهد نواخته شدن زنگ مدرسه در بیش از ۹ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی هستیم.
وی میزان پیش بینی جمعیت دانش آموزی سراسر استان برای سال تحصیلی جدید را ۷۵۴ هزار و ۴۲۵ دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۷۱ هزار و ۴۷۰ نفر در دوره  ابتدایی،۱۵۸ هزار و ۶۰۳ نفر دانش آموز در دوره اول متوسطه و ۱۲۹ هزار و ۱۰۷  نفر دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است که سرجمع پیش بینی استان افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: از تعداد کل دانش آموز ۷۸ درصد یعنی ۵۸۸ هزار و ۷۸۹  در مدارس دولتی و ۲۲ درصد در مدارس غیر دولتی و پیش دبستانی مشغول تحصیل بوده و پیش بینی استان برای کلاس درس در دوره های سه گانه با استقرار پایه دوازدهم ۳۱هزار و ۵۲۶ کلاس است.
پاشایی در ادامه آمار پیش بینی کلاس درس افزود: از بین آمار مذکور ۱۸هزار و چهار کلاس در دوره ابتدایی، ۷هزار و دو کلاس متوسطه اول و شش هزار و ۹۲۰ کلاس در دوره دوم  متوسطه و فنی و حرفه و کار و دانش پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته ۱۷۰۴ کلاس افزایش داشته‌ایم.
وی با بیان این‌که ۴۵هزار و ۳۶ پرسنل اعم از معلم، مدیر، مربی در حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش کارهای آموزشی، تربیتی و خدماتی را به نونهالان و نوجوانان ارائه می‌دهند، بیان کرد: تا پایان سال  سه هزار و ۴۰۰ نفر از همکاران بازنشسته می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی “سرمایه گذاری برای آینده با ارتقای شاخص های آموزش و پرورش استان” را شعار سالتحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: معتقدیم باید تمامی شاخص‌های آموزش و پرورش را تغییر داده و به یکی از استان‌های پیشتاز تعلیم و تربیت در کشور تبدیل شویم.