رویکرد دستگاه قضایی بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان است
رویکرد دستگاه قضایی بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان است

تبریز- بامدادفردا-رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: رویکرد و هدف اصلی و محوری دستگاه قضایی بهره‌مندی مناسب از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای حل مشکلات جامعه است.

موسی خلیل اللهی روز جمعه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری حقوقی سه جانبه بین دادگستری، کانون وکلا و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، افزود: دادگستری استان در راستای تحقق این رویکرد مهم قوه قضائیه همواره از داشته های جامعه دانشگاهی و موسسات و سازمان های مردم نهاد استفاده کرده و بر همکاری با این نهادها تاکید دارد.

وی انعقاد این نوع تفاهم نامه ها را در راستای اجرای برنامه های تحولی قوه قضائیه مبنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جلب مشارکت عمومی عنوان و اضافه کرد: یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار پیشگیری از وقوع جرم، برخوردهای علمی و تحقیقاتی با این مسایل و دادگستری ها به شدت نیازمند استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود هستند.

خلیل اللهی، هدف اصلی از امضای تفاهم نامه سه جانبه فوق را ارتقای دانش حقوقی و قضایی جامعه و توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اعلام کرد.

وی حفظ کرامت انسانی، نشست با نخبگان جامعه، جلب مشارکت عمومی و برگزاری دیدارهای مردمی مسئولین قضایی و نقد آرای محاکم قضایی را از جمله سیاست های کلان قوه قضائیه اعلام کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: بر همین اساس استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی در کنار ظرفیت دستگاه قضایی راهگشای حل بسیاری از مشکلات قضایی به ویژه مشکلات اجتماعی و اختلافات خانوادگی و فضای مجازی است.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در این مراسم با قدردانی از رویکرد علمی دادگستری آذربایجان شرقی، گفت: پتانسیل ارزشمند آموزشی، علمی و فرهنگی در دانشکده الهیات دانشگاه شهید مدنی به عنوان اولین دانشکده الهیات در شمالغرب کشور وجود دارد که می تواند در تحقق اهداف این تفاهم نامه موثر باشد.

حسن ولی زاده، وجود رشته های علوم تربیتی، روان شناسی، مطالعات خانواده و نیز اعضای هیات علمی توانمند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های مذکور را فرصتی شایسته برای مشارکت فعال دو مجموعه در حوزه شناسایی و پیشگیری از وقوع جرم و ارائه مشاوره های تخصصی به جامعه عنوان کرد.