رونمایی از فونیکس تیگو ۸ هیبریدی در تبریز
رونمایی از فونیکس تیگو ۸ هیبریدی در تبریز

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- اولین و بزرگترین نمایندگی رسمی فونیکس کد ۵۵۰ آسا در تبریز با حضور خبرنگاران از خودروی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس یا همان فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV رونمایی کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری بامدادفردا؛ مراسم رونمایی از نخستین کراس اوور پلاگین هیبرید مونتاژی کشور با حضور خبرنگاران و‌عکاسان رسانه ها در محل نمایندگی رسمی فونیکس کد ۵۵۰ آسا در خیابان سعدی ولیعصر تبریز برگزار شد.
فرزان محمدپور ؛ مدیر فروش فونیکس کد ۵۵۰ آسا در این مراسم به خبرنگاران گفت: ظاهر تیگو ۸ پرو e پلاس مشابه تیگو ۸ پرومکس بوده و دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز مشابه با تیگو ۸ پرو هستند. علاوه بر درب باک بنزین، یک درب برای پورت شارژ باتری های موتور برقی روی گلگیر دیده می‌شود. در قسمت زیرین اتاق و بین صندلی های ردیف اول و و دوم قرار گرفته و موجب شده تا فاصله کف این خودرو از سطح زمین چند سانتی متر کاهش یابد.

وی ادامه داد: تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبرید به موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تجهیز شده که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در کنار دو موتور برقی با قدرت ۵۵ کیلووات و ۱۶۰ نیوتن متر و ۷۰ کیلووات و ۱۵۵ نیوتن متر دارد. سیستم پلاگین هیبریدی در بهترین حالت و در زمانی که شارژ باتری فول باشد، قادر به تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور بوده که بنابراین قدرتمندترین نسخه تیگو ۸ محسوب می‌شود.

محمدپور اضافه کرد: باتری ۱۹٫۲۷ کیلووات ساعتی آن، با توجه به ساختار الکتریکی ۳۵۰ ولتی این خودرو، قادر است طی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه اتصال به شارژر سریع پر شود. در صورت اتصال به شارژر خانگی سطح یک نیز حدود سه تا چهار ساعت با توجه به دمای هوا زمان نیاز است تا باتری فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی PHEV فول شارژ شود. برد حرکتی این خودرو در حالتی که باتری ها فول شارژ باشند، معادل ۷۵ کیلومتردر حالت تمام برقی و بدون نیاز به موتور بنزینی است. در حالتی هم که باک بنزین ۴۵ لیتری و باتری ها فول شارژ باشند، مسافتی معادل ۹۵۰ کیلومتر را طی می‌کند.

مدیر فروش فونیکس کد ۵۵۰ آسا در خصوص مصرف سوخت این خودرو نیز گفت: مصرف سوخت تیگو ۸ پرو e پلاس در بهترین حالت در حدود ۱٫۵۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و در حالتی که موتور بنزینی فعالیت کند مصرف سوخت این خودرو ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: این خودرو به گیربکس DHT سه سرعته مجهز شده که با تمام گیربکس های اتوماتیکی که قبلا تجربه کرده اید متفاوت است. عملا حس تعویض دنده منتقل نمی‌شود. این گیربکس سه ورودی دارد که شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی بوده و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.

آغاز جریان سبز فونیکس با تیگو ۸ هیبرید
وی ادامه داد: برند فونیکس به عنوان نامی که با ارائه تکنولوژی‌های روز دنیا ظهور کرده و ارائه محصولاتی لوکس به مشتریان را هدف قرار داده همواره نوآوری را سرلوحه کار خود داشته است، تیگو ۸ پرو e پلاس یکی دیگر از نوآوری هاست که به فکر محیط زیست و حفظ جان انسان‌هاست.

محمدپور اذعان داشت: تیگو ۸ پرو e پلاس محصولی مبتنی بر تکنولوژی سوخت پلاگین هیبرید (PHEV) است که علاوه بر مصرف حداقل بنزین در حالت ترکیبی (۱٫۵۵ لیتر در صد کیلومتر) و کاهش آلایندگی، در فضای پارکینگ منزل مالکان نیز امکان شارژ شدن دارد این خودرو که از حالت‌های مختلف برای رانندگی بهره می‌برد، در صورت اتمام بنزین و فعال شدن حالت تمام برقی نیز میتواند تا ۷۵ کیلومتر شما را همراهی کند که در قیاس با میانگین جهانی رقمی قابل توجه است.

وی در ادامه به فعالیت نمایندگی رسمی فونیکس کد ۵۵۰ آسا به عنوان اولین و بزرگترین نمایندگی فونیکس در تبریز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در ماه های آتی با ورود این خودرو به بازار اولین نماینده ای باشیم که این خودرو را تقدیم مشتریان مان در کلانشهر تبریز تقدیم می کند.