راه‌اندازی موزه سفال تبریز نیازمند همکاری شورای شهر است
راه‌اندازی موزه سفال تبریز نیازمند همکاری شورای شهر است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد و راه‌اندازی موزه سفال در تبریز نیازمند همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان شهر است.

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای تسهیل امور موزه سفال تبریز، اقدامات مرمتی لازم در ساختمان این موزه توسط معاونت میراث‌فرهنگی استان آغاز خواهد شد تا این مکان به بهترین شکل ممکن برای راه اندازی آماده شود.

وی با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز از موزه زنده سفال در محل خانه علوی، اظهار داشت: در این بازدید مسائل و مشکلات مربوط به این موزه مورد بررسی قرار گرفت.

حمزه زاده ادامه داد: در این بازدید که در آن  جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه سفال استان نیز حضور داشتند، مباحثی همچون مشکلات تأمین مواد اولیه، فرآوری و حمل آن به محل موزه و همچنین آموزش این هنر اصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی رسیدگی به ساخت‌ و سازهای خارج از ضوابط و مقررات میراث‌ فرهنگی در اطراف این بنای تاریخی و نصب بیلبورد و تابلوهای معرفی موزه زنده سفال در سطح شهر را از دیگر مسائل در دستور اقدام با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری تبریز در حل موزه سفال تبریز عنوان کرد.