رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی منصوب شدند
رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی منصوب شدند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی با صدور احکام جداگانه‌ای، رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را منصوب کرد.

عابدین خرّم روز یکشنبه طی حکمی تراب محمدی را به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ منصوب کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در احکام جداگانه‌ای حسن حقیقیان را به عنوان دبیر و جعفر رزمی را به عنوان رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان منصوب کرد.

همچنین بر اساس احکام صادرشده از سوی استاندار، مجید فرشی به عنوان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی، مهراب داوری به عنوان رئیس کمیته حراست و استعلامات، فرهاد شیدایی به عنوان رئیس کمیته فناوری اطلاعات، محمدرضا سلطان‌زاده به عنوان رئیس کمیته حقوقی، محمد عزیزی راد به عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و احمد عزیزی به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات استان منصوب شدند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در نخستین جلسه این ستاد، گفت: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، حفاظت و صیانت از آرای مردم است و در این راستا چهار اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت باید مورد توجه قرار گیرد.

تراب محمدی با بیان اینکه تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اولین کاری است که باید با جدیت دنبال شود، افزود: اگر انتخابات رقابت‌پذیر باشد به دنبال آن مشارکت نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی در مورد ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طبق قانون افرادی که قصد ثبت‌نام دارند باید ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام یعنی تا ۱۹ خرداد ماه از سمت خود استعفا کنند و پذیرش استعفای افراد نیز باید تا ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام صورت گیرد و تحت هیچ شرایطی در آن پست شاغل نباشند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به طور همزمان برگزار می‌شود.