دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه در فرهنگسرای الغدیر به کار خود پایان داد
دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه در فرهنگسرای الغدیر به کار خود پایان داد

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه پس از چهار روز اجرا با معرفی گروه‌های برتر در فرهنگسرای الغدیر به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئولان و هنرمندان استانی در سالن همایش‌های فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران، بازیگران و عوامل سوگواره بانوی آب و آیینه مطرح کرد: تئاتر و هنرهای نمایشی هرگاه رنگ و لعاب مذهبی و دینی و آیینی به خود گرفته‌اند، دارای جایگاه ویژه‌ای در بین همگان شده است.

تراب محمدی در ادامه افزود: رسانه‌های دشمن هر لحظه تلاش دارند از طریق تبلیغات رسانه‌ای و نمایش و تبلیغ فیلم‌های ضد اسلامی و ضد اخلاقی ارزش‌های انسانی را نابود کرده و به اضمحلال برسانند که در این راستا هنرمندان و بازیگران و نویسندگان تئاتر و سینما وظیفه دارند تا با خلق آثار اسلامی و معنوی، تبلیغات دشمنان را خنثی سازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم  با بیان اینکه این سوگواره در دو بخش “تئاتر خیابانی و نقالی” و “نمایش‌های صحنه ای” اجرا شد، یادآوری کرد: بخش تئاتر با هدف ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده اینگونه نمایش‌ها با مخاطبان و شناساندن هرچه بیشتر زوایای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و بحث عفاف و حجاب به اجرا درآمد.

محمدحسین بلاغی افزود: همزمان با برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه، بخش نمایشنامه نویسی نیز برگزار شد که در هر دو بخش اثرات برگزیده با آراء هنرمندان برتر استان‌های مذکور شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، از ۳۷ اثر رسیده به دبیرخانه دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه ۱۳ اثر به بخش داوری راه یافته و به مدت ۴ روز در فرهنگسرای الغدیر به اجرا پرداختند.