دستگاه های اجرایی باید مطالبه گری لازم از اعتبارات ملی را داشته باشند
دستگاه های اجرایی باید مطالبه گری لازم از اعتبارات ملی را داشته باشند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های استان در پیگیری تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها گفت: لازم است دستگاه‌ها پیگیر جدی جذب اعتبارات مصوب از دستگاه‌های ملی باشند.

عابدین خرّم، دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه، در جلسه بررسی وضعیت منابع اعتباری و عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بیشترین پیگیری جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان و ماده ۵۶ بوده و بانک‎ها آن طور که باید اقدامی صورت نداده اند.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که متولی پروژه‎ها هستند مطالبات خود را به هر نحو ممکن دریافت کنند.

خرّم ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید پیگیر جذب یا عدم جذب اعتبارات مربوط به استان، همچنین پیشرفت پروژه ها توسط دستگاه‎های مختلف اجرایی باشد و هر مبلغی که وارد استان می‌شود و کنترل پروژه‌ها تحت مسئولیت این سازمان اتفاق افتد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مربوط به آب و فاضلاب، تصریح کرد: این پروژه ها باید در اولویت تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری قرار گیرند و هر چه سریع تر تکمیل شوند.

خرّم در عین حال بر لزوم تکمیل پروژه های مربوط به سدها، پایاب سدها و تامین آب شرب از طریق این سدها تاکید کرد.

وی، وضعیت تخصیص اعتبارات مربوط به پروژه های آب منطقه ای استان را مطلوب دانست و افزود: آب منطقه ای باید سرعت کار خود را بالا برده و نسبت به فعال شدن پروژه ها اهتمام بیشتری داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های استان در پیگیری تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها، سه دستگاه مدیریت و برنامه‎ریزی، اقتصاد و دارایی و دیوان محاسبات را مکلف کرد وضعیت منابع، پیشرفت پروژه‎ها و عملکرد هر یک از دستگاه های متولی را پیگیری کرده و گزارش اقدامات را ارائه دهند.