دستگاه‌های متولی برای پیشبرد اهداف فرهنگی هم‌افزایی کنند
دستگاه‌های متولی برای پیشبرد اهداف فرهنگی هم‌افزایی کنند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های هم خانواده این اداره کل برای پیشبرد اهداف و برنامه های فرهنگی ضروری است.

محمد محمدپور، روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه های استانی تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان شرقی افزود: دستگاه های استانی تابع وزارت ارشاد فعالیت‌های متعددی را در گستره‌ وسیع انجام می‌دهند که هم‌افزایی و اتصال این دستگاه ها می‌تواند در عین ایجاد امکان برای بهره‌وری از ظرفیت‌های یکدیگر، منزلت و جایگاه این دستگاهها در افکار عمومی را نیز تقویت کند.

وی اظهار داشت: جلسات این شورا زمینه را فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری از خردجمعی و هم‌افزایی به راهکارهای مطلوبی در راستای ارتقای سطح فرهنگ جامعه دست پیدا کرد.

در این نشست مصوب شد اولویت عمومی و کاری هر دستگاه در جلسه آتی مشخص شده و یک برنامه مشترک بین دستگاه های ناظر برای تقویت حوزه مطالعه و کتابخوانی برگزار شود.

همچنین مقرر شد در حوزه گردشگری مذهبی، سازمان حج و زیارت با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات لازم را در خصوص معرفی اماکن مورد نظر انجام دهد.

در این نشست مدیران و نمایندگان خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان شرقی، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، کانون های فرهنگی هنری مساجد و امور کتابخانه های عمومی، گزارشی از ظرفیت ها و اقدامات دستگاه های خود را ارایه کردند.