دستاوردهای علمی نو در محیط دانشگاه‌ها باید به خط تولید انتقال یابد
دستاوردهای علمی نو در محیط دانشگاه‌ها باید به خط تولید انتقال یابد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- امام جمعه تبریز گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور باید دستاوردهای علمی نو در محیط دانشگاه‌ها به خط تولید انتقال یابد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار بسیج اساتید دانشگاه‌های استان با وی، افزود: دانشگاه‌ها باید دستاوردهای علمی خودشان را به بخش تولید منتقل کنند و چرخه ایده تا تولید و مصرف را در اختیار صاحبان سرمایه قرار دهند.

وی  اظهار داشت: اصلاح شیوه‌های مدیریت اقتصاد از دانشگاه‌ها باید شروع شود و مشکلات اقتصادی کشور با بهره گیری از تجربیات استادان مجرب و ارایه راهکارهای عملی و عیب یابی دقیق مرتفع شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر هدفمند کردن تحقیقات دانشگاهی گفت: روحیه مصرف گرایی علم در دانشگاه‌ها باید به روحیه تولیدگری علم تبدیل شود و استادان باید با روحیه بسیجی تحقیقات دانشگاهی را طوری هدایت کنند که نیازهای کشور با همان طرح تحقیقاتی برطرف شود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: معیار ارزیابی استادان در دانشگاه نباید تنها تولید مقاله باشد چراکه نیاز کشور کثرت مقالات نیست بلکه مرتفع سازی مشکلات در حوزه های مختلف  از طریق مسائل علمی است.

وی با اشاره به اینکه تقویت هویت ملی و دینی و جذب،  سازماندهی و به کارگیری افسران جوان برای مقابله با جنگ نرم دشمن در محیط دانشگاه‌ها ضروری است، یادآوری کرد: استادان دانشگاه‌ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی دانشجویان مسوولیت سنگینی بر عهده دارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاهی باید با تبلیغ عملی، شخصیت اجتماعی نسل جوان را که در حال تکامل است در راستای اهداف بلند نظام و انقلاب جهت دهند، گفت: جوانان ایرانی، روحیه انقلابی، جهادی و مسئولیت پذیر دارند و این نسل با انگیزه و اعتماد به نفس بالا در برابر ظلم و صداهای بلند دشمنان می تواند مقاومت کند.

حجت الاسلام آل هاشم، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها را از فرهیخته‌ترین مجموعه‌های نظام اسلامی دانست و افزود: این مجموعه سرشار از اخلاص، فرهنگ و تخصص بوده و سد محکمی در برابر هجمه‌های جنگ نرم دشمن است که می تواند با آرمان‌های ولایت پذیری، تقویت هویت ملی و دینی و جذب و ساماندهی افسران جوان به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

وی اظهار داشت: دانشگاهیان آگاه‌ترین افراد به مسائل سیاسی بوده ولی نباید محیط دانشگاه جولانگاه جناح بندی‌های سیاسی باشد اما اساتید و دانشجویان باید با آگاهی بالای سیاسی در روز بحران نقش مهم خود را ایفا کنند.

در این دیدار تعدادی از استادان دانشگاه‌های استان نظرات خود را درباره مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در دانشگاه‌ها ارایه کردند.