حل مشکلات کشور در گرو انتخاب نمایندگان اصلح است
حل مشکلات کشور در گرو انتخاب نمایندگان اصلح است

تبریز- بامدادفردا- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حل مشکلات کشور در گرو مشارکت گسترده در انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح است.

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی فرمانداران استان با موضوع برگزاری انتخابات که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از ساعت ۲۴ امشب، گفت: با شروع تبلیغات انتخاباتی، به صورت جدی وارد فضای انتخابات خواهیم شد و انتظار داریم همه دست‌اندرکاران این مهم، به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مهم‌ترین کلیدواژه انتخابات است، افزود: مردم ما مردم وظیفه‌شناسی هستند که در لحظه‌های سخت با دلگرمی بیشتر به صحنه آمده‌اند و حضور در انتخابات را وظیفه ملی و دینی خود می‌دانند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران و انقلاب، چشم خود را به صندوق‌های رأی دوخته‌اند و قطعاً با حضور گسترده و باشکوه مردم در این انتخابات، بار دیگر امید آنان به دلسرد کردن مردم از انقلاب ناامید خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت تأمین امنیت انتخابات، خاطرنشان کرد: امنیت پایدار موجود در کشور و استان، اجازه سوء استفاده به بدخواهان و معاندان را نمی‌دهد؛ با این حال ارزیابی دقیق موارد امنیتی و فراهم کردن تمهیدات لازم از سوی فرمانداران و مجریان انتخابات ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی سلامت انتخابات را مهم‌ترین دغدغه مجریان انتخابات دانست و گفت: این موضوع در گرو عمل دقیق به قانون است و همه افراد باید ملزم به اجرای قانون باشند.

وی با تأکید بر اینکه جنبه حق‌الناس بودن رأی مردم همواره باید یادآوری شود، افزود: مجریان و ناظران انتخابات باید افرادی امین، وظیفه‌شناس و مسلط به قوانین و مقررات انتخابات باشند.

پورمحمدی همچنین بر توجیه نامزدها و هواداران آنها نسبت به مقررات انتخابات و بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی را تأکید کرد و گفت: همه باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه آماده باشیم.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی هم در این نشست اظهار داشت: برگزاری انتخابات به صورت مستقیم برعهده فرمانداران و بخشداران است و امروز آخرین هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات دوم اسفند با فرمانداران استان انجام می‌شود.

علیار راستگو با اشاره به وضعیت جوی استان و بارش‌های سنگین برف در روزهای اخیر، گفت: خوشبختانه با تدابیر فرمانداران و همکاری دستگاه‌های مسوول، مشکل خاصی در استان پیش نیامد و راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز با وجود برودت هوا و بارش برف، با حضور گسترده مردم استان برگزار شد.

وی از فرمانداران استان خواست تا در روند اجرایی انتخابات، هماهنگی کامل با ستاد انتخابات استان، تعامل با هیأت‌های نظارت و عمل دقیق به قانون را مد نظر قرار دهند و کلیه اقدامات خود را مستندسازی کنند.

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از ساعت ۲۴ امشب، گفت: فرمانداران از اولین ساعات شروع تبلیغات، فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها را رصد کرده و با اقدامات غیرقانونی و تبلیغات غیرمجاز نامزدها با قاطعیت برخورد کنند.

راستگو آخرین آمار نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده در ۱۳ حوزه‌ انتخابیه استان را ۳۶۴ نفر معادل ۵۲.۹ درصد داوطلبان اعلام کرد.

حمیدرضا قاسم‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی و رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قانون، همه دستگاه‌ها را ملزم به همکاری با مجریان انتخابات کرده است، از فرمانداران استان خواست تا ضمن هماهنگی با دستگاه‌ها و ادارات محلی، از امکانات موجود شهرستان در برگزاری انتخابات دوم اسفند به شکل حداکثری استفاده کنند.

فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه آخرین نکات مربوط به روند اجرایی انتخابات و موارد قانونی مرتبط را با یکدیگر در میان گذاشتند و آخرین هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات دوم اسفند را انجام دادند.